اولین قربانی کرونا در پایتخت روسیه

© Sputnik / Press Service of the Moscow Department of Health /  مراجعه به بانک تصاویر اولین قربانی کرونا در پایتخت روسیه
اولین قربانی کرونا در پایتخت روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک زن 79 ساله مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در مسکو درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ستاد عملیاتی نظارت بر شیوع بیماری کوید ـ 19 اعلام کرده است.

خاطرنشان می شود تعدادی از بیماریهای مزمن از جمله دیابت نوع دوم ، فشار خون بالا ، وضعیت پس از استنت شدن شریان های کرونر ، بیماری ایسکمی قلبی ، تصلب شرایین عروق کرونر و  آئورت ، پرفشاری مزمن ریوی،  سنگ مثانه  و بیماری عروق مغز باعث مرگ این خانم مسن شده اند.

این بیمار در 13 مارس در بیمارستان بستری شد ، اما به درخواست نزدیکان وی روز بعد وی برای معالجه به یک کلینیک خصوصی منتقل شد. این زن پس از تشخیص ابتلای  وی به ویروس کرونا ، به بیمارستان عفونی شماره 2 اعزام شد و به دلیل نارسایی تنفسی وی تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.

درس کرونای چین برای بقیه جهان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
درس کرونای چین برای بقیه جهان

ستاد عملیاتی نظارت بر شیوع بیماری کوید ـ 19 گزارش داد که همه نزدیکان این متوفی تحت نظارت پزشکی هستند. در هیچ یک از آنها علائم شدید ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نمی شود

بیماری همه گیری ویروس کرونا (کوید ـ 19)

براساس آخرین اطلاعات ، تا به حال تقریباً 219 هزار نفر در بیش از 140 کشور جهان به کرونا مبتلا شده ،  8810 بیمار جان باختند و  84 هزار نفر بهبود یافتند. در روسیه 147 بیمار ثبت شده که 5 نفر از آنها بهبود یافتند.

دولت ها در همه کشورها برای مهار این بیماری همه گیر اقدامات اضطراری را انجام می دهند و رژیم های آماده باش یا حالت اضطراری را برقرار می کنند. از جمله اتحادیه اروپا از بسته شدن مرزهای خارجی به مدت 30 روز خبر داد.

دولت روسیه برای مقابله با شیوع  ویروس کرونا مرزهای خود با بلاروس ، لهستان و نروژ را مسدود کرد. همچنین پروازها به کشورهای اتحادیه اروپا ، نروژ ، آمریکا ، انگلیس ، امارات متحده عربی ، سوئیس ، صربستان ، چین ، کره جنوبی و ایران به حالت تعلیق درآمد و پیوندهای ریلی با فنلاند ، قزاقستان ، لتونی ، مولداوی ، اوکراین ، جمهوری چک ، فرانسه ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ازبکستان ، آذربایجان و مغولستان متوقف شده است.

از 18 مارس ، ورود خارجیان  و افراد بی تابعیت به روسیه از جمله افرادی که از قلمرو جمهوری بلاروس وارد می شوند محدود شده است. این ممنوعیت تا اول ماه مه معتبر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала