زدن ماسک خطری برای گسترش کرونا ویروس

© Sputnik / Asatur Yesayants زدن ماسک خطری برای گسترش کرونا ویروس
 زدن ماسک خطری برای گسترش کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوشیدن ماسک و دستکش در صورت عدم رعایت دیگر مواد بهداشتی عفونت کرونا ویروس را بیشتر گسترش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال مدیکال اکپسرس، کارشناسان بهداشت اعلام نموده اند که پوشیدن ماسک و دستکش نه تنها یک اقدامات بیهوده برای جلوگیری از عفونت کرونا ویروس است ، بلکه می تواند به شیوع بیماری نیز کمک کند.

 آمادگی دانشمندان روسی برای ساخت واکسن کرونا در عرض سه ماه  - اسپوتنیک ایران
آمادگی دانشمندان روسی برای ساخت واکسن کرونا در عرض سه ماه

به گفته کارشناسان ، ماسک ها احساس کاذب دفاعی را به انسان می دهد. بسیاری از کسانی که خود را با ماسک می پوشند ، از توصیه های ساده پیروی نمی کنند: قبل از استفاده از وسایل دست های خود را نمی شویند، مطمئن نمی توان شد که ماسک صورت را محکم می پوشاند و این افراد گاهی با دستان آن را لمس می کنند. افراد غالباً ماسک را بر روی صورتشان جا به جا می کنند كه این امر خطر عفونت را افزایش می دهد. در صورت لمس صورت خود ، دستکش نیز مؤثر نخواهد بود. بعلاوه ، كسانی كه دست کش دست می کنند كمتر شستن دستهای خود را نشان می دهند. زیرا این افراد فکر می کنند که با پوشیدن دستکش و ماسک خود را در برابر بیماری ایمن کرده اند، اما باید راه های استفاده از دستکش و ماسک را در زمان بیماری رعایت کرد.

مشخص است که افراد به طور متوسط ​​20 بار در ساعت صورت خود را لمس می کنند. این ویروش از طریق تماس نزدیک منتقل می شود و با وارد شدن به غشای مخاطی بینی، چشم ها و گوش ها قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала