کرونا ۸۵۰ میلیون دانشجو و دانش آموز را خانه نشین کرد

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا ۸۵۰ میلیون دانشجو و دانش آموز را خانه نشین کرد
کرونا ۸۵۰ میلیون دانشجو و دانش آموز را خانه نشین کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام سازمان یونسکو شیوع ویروس کرونا بیش از ۸۵۰ میلیون دانشجو و دانش آموز را خانه نشین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنا به اعلام یونسکو، بیش از نیمی از کلیه دانش آموزان و دانشجو در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، در مؤسسات آموزشی خود حضور نمی‌یابند.

گمانه زنی درباره کانون اولیه شیوع کرونا در اروپا  - اسپوتنیک ایران
گمانه زنی درباره کانون اولیه شیوع کرونا در اروپا

سازمان یونسکو امروز اعلام کرد: تا پایان روز سه‌شنبه ، بیش از ۸۵۰ میلیون کودک و جوان - تقریبا نیمی از جمعیت جهان که در سن رفتن به مدرسه و دانشگاه هستند - به مؤسسات آموزشی خود دسترسی ندارند، زیرا مدارس و دانشگاه ها بسته شده‌اند.

طرح تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در سطح ملی در ۱۰۲ کشور جهان و در سطح محلی در ۱۱ کشور اجرا شده است.

یونسکو کار گروهی را برای ارائه کمکهای مشاوره‌ای و فنی به دولتهایی که به دنبال ارائه آموزش به دانش آموزان و دانشجویان خود که به طور موقت در مدارس و دانشگاه‌ها حضور نمی‌یابند، تشکیل داده است.

علاوه بر این، یونسکو در حال ایجاد یک ائتلاف جهانی در خصوص آموزش و کووید ۱۹ با همراهی شرکای چند جانبه و بخش خصوصی از جمله مایکروسافت و GSMA برای کمک به کشورها در راه اندازی سیستم‌های آموزش از راه دور و معاشرت با دانش آموزان است.

کرونا نخستین بار در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع یافت و از آنجا علی‌رغم همه تمهیداتی که دولت چین به کار گرفت به سرعت به سایر کشور‌ها گسترش یافت. بنابر آمار رسمی، تا به امروز کووید ۱۹ توانسته به بیش از ۱۷۰ کشور و قلمرو سفر کند و بیش از ۲۰۴ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده سازد. در مجموع شمار قربانیان این ویروس جدید تا به این لحظه به ۸۲۷۰ نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала