معاون وزیر بهداشت ایران: دو هفته طلایی از دست برود بیش از دو ماه درگیر می‌شویم

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر معاون وزیر بهداشت ایران: دو هفته طلایی از دست برود بیش از دو ماه درگیر می‌شویم
معاون وزیر بهداشت ایران: دو هفته طلایی از دست برود بیش از دو ماه درگیر می‌شویم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران بسیاری از مردم این کشور کرونا را جدی نگرفته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که همه استان ها درگیر هستند. کار مفید این است که به صورت فعال با کرونا مقابله کنیم؛ علی رغم تذکرات زیادی که داده می‌شود  متاسفانه بسیاری از مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند.

ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا در ایران برای تعطیلی برخی صنوف - اسپوتنیک ایران
ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا در ایران برای تعطیلی برخی صنوف

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه وضعیت کنونی اصلا خوب نیست، تصریح کرد: در این دو هفته طلایی در صورت عدم رعایت موارد پیشگیری گفته شده، قطع زنجیره بیش از دو ماه به طول می‌انجامد. کرونا بسیار آسیب زاست و مردم باید آن را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

رئیسی همچنین درباره سفرهای غیرضروری تأکید کرد: بعضی از کشورها قرنطینه کردند، یعنی نیروی انتظامی جلوی خانه‌ها گذاشتند و کسی واقعا نمی‌تواند از خانه خارج شود. بعضی از کشورهای اروپایی نیز جریمه‌های بسیار سنگینی وضع کردند اما ما با توجه به شرایط فرهنگی کشور و با توجه به سطح سلامت مردم و امکانات موجود از مردم خواستیم که در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

بنا به اعلام معاون وزیر بهداشت ایران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۷۳۶۱ نفر رسیده است. تاکنون ۵۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در ایران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала