ممنوعیت خروج از خانه در سانفرانسیسکو

© REUTERS / Robert Galbraith/Files سانفرانسیسکو
سانفرانسیسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات سانفرانسیسکو در کالیفرنیا، خروج از خانه را برای ساکنان شهر ممنوع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«آسوشیتدپرس»، مقامات سانفرانسیسکو در کالیفرنیا، خروج از خانه را برای ساکنان سن خوزه، برکلی و اوکلند (Oakland وSan Joseو Berkeley )ممنوع کردند.

مقامات ایالت، اقدامات شدید قرنطینه در منطقه ای با جمعیت تقریبا 7 میلیون نفر را اعلام کردند. ساکنان این شهرها نباید از خانه خارج شوند. خروج از خانه فقط برای خرید مواد غذایی، دارو و یا در صورت ضرورت اجباری ممکن خواهد بود.

در لس‌آنجلس و سان دیگو، با جمعیت بیش از 13 میلیون نفر، رستوران‌ها بسته شده‌اند و فقط برای انجام سفارش غذا از راه دور کار می کنند. در آمریکا بیش از 4600 مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

دشت گل های نارنجی کالیفرنیا - اسپوتنیک ایران
فرش نارنجی گل های کالیفرنیا

از تعداد 13 903 بیمار جدید در جهان، حدود 29 نفر در چین به ثبت رسیده است و کل مبتلایان به ویروس « کووید-19» در سراسر جهان تا این لحظه 167 511 نفر اعلام شده است.

در خارج از چین طی 24 ساعت گذشته، 848 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشتند و شمار کل فوتی ها در جهان 6606 نفر اعلام شده است که 3388 نفر آنها در خارج از جین بودند.

در جهان بیش از 160 هزار نفر در 151 کشور مبتلا به این ویروس شده اند، اکثر آنها بهبود یافته اند و بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست دادند. مطابق با آخرین آمار مقامات ایران، 853 نفر در ایران از این بیماری درگذشتند و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به 15 هزار نفر نزدیک می شود.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала