واکنش کاربران به شکسته شدن درب‌ حرم حضرت معصومه (س) در اعتراض به تعطیلی +ویدئو، عکس

© AP Photo / Ebrahim Norooziشلیک تیر هوایی در حرم امام
شلیک تیر هوایی در حرم امام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درب‌های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا اطلاع ثانوی با هدف پیشگیری از هر گونه اجتماع مردمی برای کنترل بیماری کرونا بسته شد.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود اینکه حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با تایید تولیت‌های این دو مکان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد، عده‌ای با تجمع در مقابل درب‌های حرم، اقدام به شکستن بخشی از درب ساعت حرم کردند و نسبت به تعطیلی حرم اعتراض کردند. اما پس از متفرق ساختن این افراد توسط نیرو‌های انتظامی، اقشار مختلف مردم قم این اقدام را محکوم کرده و به تند از آن انتقاد کردند و خواستار برخورد با عاملان این اقدام شدند.

کاربران بسیاری از تجمع برخی از مردم قم برای بازگشایی درب حرم متعجب هستند و این اقدام را هتک حرمت می‌دانند و با بیان اینکه گویا این جماعت کرونا را شوخی می‌پندارند و یا اصلا آن را نادیده گرفته‌اند، معتقدند با این اجتماعات و قانون‌شکنی‌ها برای مقابله با در خانه ماندن و مراقبت‌های بهداشتی، بدون شک هزاران انسان بی‌گناه دیگر در ایران جان خواهد داد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند نمی‌توانند رفتار آمیخته با جهل این افراد را باورند کنند و بفهمند که برای ورود به حرم چرا تجمع کرده‌اند و درب حرم را شکسته‌اند، در حالی که آنجا را تا اطلاع ثانوی برای سلامت همه‌ی ایرانیان تعطیل کرده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by Officialpersiantwitter (@opt_insta) on

برخی از کاربران عقیده دارند این اقدام نمایشی و از پیش تعیین شده است، چراکه منطق حکم می‌کند برای سلامتی و نجات جان خود و اطرافیان، بهترین کار در خانه ماندن است؛ اما چرا عده‌ای باید برخلاف قوانین و مقررات جامعه این چنین هنجارشکنی کنند؟! همچنین این کاربران معتقدند اگر کسی به خداوند و قیامت ایمان دارد و عبادت و پرستش خدای یکتا را سرلوحه زندگی خود قرار داده است بهتر این نیست که در خانه به عبادت بپردازد و جان خود و یک جامعه را به خطر نیندازد؟! آیا مومن واقعی این چنین رفتار می‌کند؟!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала