مسکو نامه روحانی برای پوتین در رابطه با کرونا را دریافت کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمسکو نامه روحانی برای پوتین در رابطه با کرونا را دریافت کرد
مسکو نامه روحانی برای پوتین در رابطه با کرونا را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو نامه ای از حسن روحانی رئیس جمهور ایران به ولادیمیر پوتین رهبر روسیه در مورد مبارزه با کرونا ویروس دریافت کرده و آماده مقابله و کمک به تهران در شیوع ویروس است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، نامه هایی را به رهبران چندین کشور در رابطه با وضعیت مبارزه با کرونا ویروس ارسال کرده بود، که در آن وی خاطرنشان می کرد که تحریم های ایالات متحده نه تنها مانعی برای مقابله با کرونا ویروس در یک کشور است، بلکه سایر کشورها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

محموله اهدایی کمک‌های بهداشتی ترکیه به ایران برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
ارسال محموله کمک‌های بهداشتی ترکیه به ایران برای مبارزه با کرونا

ریابکوف گفت: پیام رئیس جمهور روحانی به رئیس جمهور پوتین دریافت شده است و به ساختارهای مربوطه ما گزارش می شود. ما تعهد محکم خود را برای کمک به طرف ایرانی در حل مشکلات مربوط به ادامه شیوع ویروس "کووید-۱۹" تأیید می کنیم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما همچنین مصمم هستیم كه در تعدادی از زمینه ها و پروژه های خاص برای همکاری های متقابل با ایران همکاری كنیم.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های غیرقانونی آمریکا مانع کار عادی و کمک رسانی با ایران است.

ریابکوف افزود: ما از واشنگتن می خواهیم كه از رویكردهای سیاسی تنگ نظرانه به وضعیت همه گیر و مشكلات ناشی از آن با جمهوری اسلامی ایران واقع بین باشد. ما خواستار برداشته شدن سریع تحریم ها هستیم كه مانع ایران از انجام فعالیتهای عادی تجارت خارجی، از جمله به نفع تولید درآمد می شود. از جمله موارد دیگر، نیازهای اولیه اجتماعی و اقتصادی برای رفع سریع مشکلات مرتبط با اپیدمی کرونا ویروس از جمله تأمین تجهیزات پزشکی و سایر وسایل لازم برای کشور را ضروری می سازد.

وزارت بهداشت ایران گزارش داده است كه تعداد موارد ابتلا به كرونا ویروس در ایران از ۱۶ هزار نفر فراتر رفته است، ۱۳۵ نفر در روز جان خود را از دست داده اند كه در مجموع ۹۸۸ نفر فوت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала