گزارش و تحلیل

پادزهر کرونا در مقابل احقاق خواسته های سیاسی

© Photo / IRNAپادزهر کرونا در مقابل احقاق خواسته های سیاسی
پادزهر کرونا در مقابل احقاق خواسته های سیاسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک

بعضی وقت ها در فیلم های قدیمی می بینیم که مثلا یکی را مسموم می کنند تا اعترافی انجام دهد یا دست به کاری بزند و بعد پادزهر را در دست خود نگه می دارند که اگر فلان اعتراف را انجام ندهی و یا فلان کار را انجام ندهی پادزهر را به تو نمی دهیم.

این روزها ماجرای ویروس کرونا هم دقیقا شبیه همین ماجرا شده.

آمریکایی ها ویروس کرونا را در میان شهروندان کشورهایی که با آنها دشمنی دارند منتشر کرده اند و بعد پادزهر را دست خود گرفته اند و خواسته های سیاسی مطرح می کنند تا پادزهر را به این کشورها بدهند.

مثلا در مورد ایران تقاضا می کنند که ایرانی ها جاسوس های آنها را آزاد کنند و بعد پای میز مذاکره بنشینند و هر آنچه آمریکایی ها می خواهند امضا کنند و یعد اگر التماس کردند پادزهر را به آنها بدهند.

تلاش آمریکا برای دریافت حق انحصاری واکسن کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای دریافت حق انحصاری واکسن کروناویروس

رسانه های وابسته به آمریکا و متحدین آن نیز هیچ ابایی از بزرگ نمایی مشکل ویروس و تلاش برای انداختن مسئولیت بر گردن حکومت و دولت ایران ندارند.

به عنوان مثال، در حالی که ماجرای FATF هیچ ربطی به خرید دارو و تجهیزات پزشکی توسط مجامع بین المللی ندارد، می بینیم گزارش تهیه می کنند که اگر ایرانی ها FATF را امضا کرده بودند مثلا بازرگانان بخش خصوصی می توانستند کالای مورد نیاز ایران را خریداری کنند.

اگر اندکی با هر تاجر ایرانی صحبت کنید به شما می گوید که حتی اگر ایران FATF را امضا کند هیچ فرقی به حال او نخواهد کرد و چه بسا کانال های ارتباطی تاجران که برای دور زدن تحریم ها استفاده می کردند بسته شود.

اگر مجامع بین المللی بخواهند تجهیزات و دارو برای ایران خریداری کنند و ارسال کنند هیچ مشکلی در این زمینه ندارند چون دارو را با پول خود می خواهند خریداری کنند و پولی قرار نیست به ایران ارسال شود تا FATF بتواند روی آن موثر باشد.

وزارت خارجه چین اعتراض آمریکا را وارد ندانست - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه چین اعتراض آمریکا را وارد ندانست

همچنین امروزه آمریکایی ها مدعی می باشند که واکسن و داروی مقابله با کرونا را پیدا کرده اند.

این در حالی است که ویروس حدود دو سه ماه بیشتر نیست که پخش شده و معمولا تولید دارو نیاز به تست و آزمایش های طولانی مدت دارد، البته مگر اینکه آنها قبلا ویروس را در اختیار داشته باشند و پادزهر آن هم در اختیارشان بوده باشد.

در بهترین شرایط می توان گفت آمریکایی ها به این ترتیب می خواهند به سود باد آورده دست یابند. میلیاردها دلاری که می توانند از کشورهای هدف دریافت کنند.

به همین دلیل هم هست که آنها اصرار دارند این دارو را در انحصار خود نگه دارند.

اگر بحث انسانی ماجرا مطرح بود قطعا آنها هم تحریم ها بر علیه ایران را رفع می کردند تا ایران بتواند تجهیزات و داروهای مورد نیاز خود را خریداری کند و یا اینکه به مجامع بین المللی اجازه می دادند تجهیزات و داروهای مورد نیاز ایران را خریداری کنند و به ایران ارسال کنند.

اگر طبق گفته آقای ترامپ آمریکایی ها دلواپس مردم ایران بودند قطعا دارویی که کشف کرده اند را بدون هیچ چون و چرایی در اختیار ایرانی ها قرار می دادند که برای معالجه مریضان از آن استفاده کنند.

خداوندا، چه قدر برخی انسان ها می توانند پست و پلید باشند که حاضر باشند با جان انسان های دیگر برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала