مدت زمان خواندن نماز جمعه در مساجد روسیه کاهش می یابد

© AP Photo / Pavel Golovkinمدت زمان خواندن نماز جمعه در مساجد روسیه کاهش می یابد
مدت زمان خواندن نماز جمعه در مساجد روسیه کاهش می یابد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل گسترش ویروس کرونا، در روسیه مدت زمان خواندن نماز جمعه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه توصیه کرد که به دلیل گسترش ویروس کرونا، مدت زمان نماز جمعه را به میزان قابل توجهی کاهش بدهند.

کرونا ملكه انگليس را به قرنطينه فرستاد - اسپوتنیک ایران
کرونا ملكه انگليس را به قرنطينه فرستاد

معمولاً یک نماز جمعه مسلمانان در روسیه حدوداً یک ساعت طول می کشد، اما مفتی مسلمانان روسیه توصیه می کند که این نماز را به مدت 10-15 دقیقه کاهش دهید. در نامه ای که به نامه معاون اول رئیس فدراسیون روسیه، دمیر مکتدینوف، به روسای جوامع مناطق اداره مسلمانان روسیه ارسال شده است، از مسلمانان خواسته شده تا مدت زمان اجماع در نماز جمعه را کاهش دهند.

علاوه بر این توصیه شده است که به طور کلی مدت زمان اقامت مشترک مسلمانان در فضاهای محصور به حداقل برسد و مدت زمان نماز را در روزهای دیگر کاهش دهند.

مفتی خواستار این شد که مسلمانانی که احساس ضعف می كنند باید در خانه بمانند، در مساجد و سایر اماكن عمومی حضور نیابند "تا دیگر افراد را به خطر نیندازند."

همچنین توصیه می شد با توجه به نمازخانه ها و کلاسهای درس، سرویس های بهداشتی دیگری در محل سازمان های مذهبی ترتیب داده شود.

علاوه بر این، به تشکل های مذهبی مسلمان توصیه می شود وسایل ضد عفونی کننده دستها را در اماکن نصب کنند، اندازه گیری دمای بازدید کنندگان با دماسنج ها را نصب کنند و آغوش گرفتن در بین کارمندان و مسلمانان در مسجد به حداقل برساند.

نماینده مفتی در نامه ای گفت: "دستورالعمل ها باید تا مجوز ویژه برای لغو آنها رعایت شود که بلافاصله پس از تثبیت اوضاع این قوانین فسخ می گردد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала