محدودیت ایران در مبارزه با کرونا بدلیل تحریم های آمریکا

© Sputnik / Nina Zotinaمحدودیت ایران در مبارزه با کرونا بدلیل تحریم های آمریکا
محدودیت ایران در مبارزه با کرونا بدلیل تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه: تحریم های ایالات متحده توانایی ایران در مبارزه با کرونا ویروس را محدود می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه در صفحه توییتری سفارت ایران در مسکو، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: تحریم های آمریکا توانایی ایران در مبارزه با ویروس کرونا را محدود می کند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
جلالی: ایران از روسیه درخواست کمک در مبارزه با کرونا ویروس کرد

سخنان جلالی در پیام توئیتری: در مذاکرات اخیر من با مقامات روسی، من در مورد لزوم توجه جامعه بین المللی و پایان دادن به تحریم های بدبینانه، غیرقانونی و وحشیانه آمریکا که جنایتی علیه بشریت است صحبت کردم.

وی افزود: مبارزه با کرونا ویروس مستلزم اقدام مشترک کل جامعه بین المللی است.

وزارت بهداشت ایران در تاریخ ۱۹ فوریه از اولین موارد ابتلا به این کشور در اثر ابتلا به ویروس جدید خبر داد. آلودگی در شهر قم ایران کشف شد. براساس آخرین اطلاعات رسمی، تعداد موارد مبتلا در جمهوری اسلامی ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر است و حداقل ۷۲۴ مورد مرگ و میر به ثبت رسیده است.

روز پنجشنبه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به آنتونی گوترش دبیركل سازمان ملل متحد گفت، كه ایالات متحده باید همه تحریم ها علیه تهران را لغو كند، زیرا این امر مانع از مبارزه با كرونا ویروس می شود. در پاسخ، دبیر کل از همه کشورها خواست تا از ایران در مبارزه با بیماری حمایت کنند.

در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸، ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته ای ایران خارج شد و تعدادی از تحریم های اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، به ویژه به دنبال این بود که به طور کامل صادرات نفت ایران را متوقف کند. همچنین، تحت فشار واشنگتن، تهران از سیستم SWIFT شهرک های بین المللی جدا شد و این باعث شد روابط اقتصادی تجارت ایران با شرکای خارجی اش به طور جدی پیچیده شود. مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند که تحریم های آمریکا مانع از ورود کالاهای بشردوستانه از جمله مواد غذایی و دارو به این کشور می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала