دختر عموی بن سلمان هم زندانیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد عربستان سعودی دختر عموی خود را در ماه فوریه بازداشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسپانیایی "ای بی سی"، اطلاع داد که شاهزاده "بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز" از فوریه سال ۲۰۱۹ به دستور پسرعمویش "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی درزندان است. 

این شاهزاده خانم سعودی در حالی‌که قصد سفر درمانی به سوئیس را داشت، بازداشت شد و او یک فایل ویدیویی از صحنه بازداشتش در منزل خود را به همراه دارد. او در زندان «الحائر» خارج از ریاض در بازداشت است. 

به نوشته این روزنامه، همه چیز در ۲۸ فوریه سال گذشته میلادی اتفاق افتاد که شاهزاده بسمه با شرکت هواپیمایی "ردستار" قرارداد بست تا در ازای ۸۰ هزار یورو، او را برای درمان به سوئیس منتقل کند. به نظر می‌رسد که وی به همراه خانواده‌اش مجوز این سفر را دریافت کرده بوند ولی در نهایت، هواپیما از فرودگاه برنخاست.

این روزنامه خاطر نشان می کند که ۹ نفر در منزل شاهزاده بسمه در شهر "جده" منتظر وی بودند، و این افراد در حالی‌که در آپارتمام این شاهزاده حضور داشتند، برخی از آنها متوجه دوربین‌های مداربسته شدند لذا اقدام به پوشاندن آنها کردند تا فیلمبرداری از صحنه امکان نداشته باشد. این روزنامه البته ویدیوی مربوط به این صحنه را منتشر کرده و نوشته است بسمه بلافاصله پس از آنکه به همراه دو دخترش به منزل‌شان برگشتند، توسط این افراد دستگیر شد.

شاهزاده بسمه، زمانی که در اروپا به‌سر می‌بُرد مقالاتی درباره وضعیت زنان عربستانی و اصلاحات سیاسی می‌نوشت. او در سال ۲۰۱۶ با میانجیگری پسرعمویش "محمد بن نایف" ولیعهد وقت، به کشور بازگشت و از "ملک سلمان" خواست تا اراضی وسیعی را که متعلق به پدرش "ملک سعود بن عبدالعزیز" در الطائف است و نیز حساب‌های بانکی وی در سوئیس تقریبا به مبلغ 2 میلیارد دلار را بازگرداند. ولی، بعد از آن‌که محمد بن سلمان دستور کنار زدن بن نایف از کرسی ولیعهدی و بازداشت شماری از شاهزاده‌ها را صادر کرد، شاهزاده بسمه نیز بازداشت شد. گفته می‌شود این شاهزاده تنها زنی است که به همراه دیگر شاهزاده‌ها دستگیر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала