عواقب سنگین ویروس کرونا برای ریه انسان

© Photo / Instagram account of Sebastian Stanعواقب سنگین ویروس کرونا برای ریه انسان
عواقب سنگین ویروس کرونا برای ریه انسان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره بهداشت هنگ کنگ اعلام کرد بیماران بهبود یافته از نوع جدید کروناویروس ممکن است در هنگام راه رفتن سریع دچار اختلال در عملکرد ریه و احساس خفگی شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از South China Morning Post، این نتیجه گیری بر اساس مطالعه وضعیت گروهی متشکل از 12 بیمار بهبود یافته استوار شده است. به گفته اوون زنگ ، رئیس مرکز بیماریهای عفونی بیمارستان "پرنسس مارگارت" ، دو یا سه نفر از آنها دیگر قادر به انجام کارهایی نیستند که قبلاً می توانستند انجام دهند.

 این پزشک گفته است:" آنها هنگام راه رفتن سریع احساس خفگی می کنند. در بعضی از بیماران پس از بهبودی ممکن است 20 تا 30 درصد عملکرد ریه کاهش پیدا کند."

به گفته وی ، این بیماران برای تعیین میزان ضعف عملکرد ریوی آنها مورد معاینات  بیشتری قرار گرفته وهمچنین برای تقویت ریه ها برای  آنها فیزیوتراپی نز تجویز می شود.

تجزیه و تحلیل نتایج توموگرافی کامپیوتری ریه های نود بیمار تحت معالجه در بیمارستان پرنسس مارگارت علائمی شبیه به علائم موسوم به "شیشه مات" را نشان داد ، که نشان دهنده آسیب رسیدن به اندام های داخلی است.

درگذشت یکی از فرماندهان باسابقه سپاه بر اثر ابتلا به کرونا - اسپوتنیک ایران
درگذشت یکی از فرماندهان باسابقه سپاه بر اثر ابتلا به کرونا

در عین حال ، اوون زنگ افزود که هنوز مشخص نیست  که ویروس کرونا در دراز مدت چه تأثیراتی روی ریه بیماران  می گذارد. به عنوان مثال ، متخصصان قصد دارند دریابند که آیا COVID-19 (ویروس کرونا) می تواند در ایجاد فیبروز ریوی یعنی حالتی که نوارهایی از بافت همبند روی اندامهای تنفسی شکل می گیرد که عملکرد طبیعی آنها را مختل می کند نقش داشته باشد.

پزشک چینی همچنین به بیماران مرخص شده توصیه کرد تمرینات ورزشی مثلاً شنا را برای کمک در احیای ریه ها و بهبود کار قلب و عروق انجام دهند.

در پایان سال گذشته میلادی ،  مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه (سینه پهلو ) با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک نوع جدید ویروس کرونا است. بتازگی  سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است.

براساس آخرین آمار در مجموع،132 هزار نفر در بیش از  120 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده، حدود 5 هزار نفر فوت کرده اند. در روسیه 34 مورد ابتلا به کرونا ویروس شناسایی شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала