گزارش و تحلیل

سیاه نمایی رسانه های غربی علیه ایران و چین

© AFP 2023 / Thomas Kienzleسیاه نمایی رسانه های غربی علیه ایران و چین
سیاه نمایی رسانه های غربی علیه ایران و چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که بسیاری باور دارند ایالات متحده منبع ویروس کرونا بوده و رییس جمهوری ماجراجوی آن دستور انتشار آن علیه دشمنان آمریکا را داده مشاهده می کنیم که رسانه های وابسته به آمریکا و متحدین آن سیاه نمایی رسانه ای در ابتدا بر علیه چین و سپس بر علیه ایران راه انداختند.

اسپوتنیک - همسویی رسانه های ایالات متحده و کشورهای متحد آن با این سیاه نمایی را نمی توان یک مساله ساده انگاشت و باید توجه داشت که قطعا هدف آمریکایی ها از پخش این ویروس این بوده که به دشمنان خود آسیب برساند و بدون جنگ رسانه ای امکان آسیب رساندن به دشمنان آمریکا وجود ندارد.

ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
آیا کرونا از امریکا وارد چین شده است؟

به این ترتیب می توان گفت این جنگ رسانه ای ثابت می کند جنگ بیولوژیک آمریکا، که جزو معدود کشورهای جهان است که معاهده منع تولید سلاح های بیولوژیک را امضا نکرده، واقعا رخ داده.

نکاتی همچون پنهانکاری تعداد مبتلایان و یا مثلا قبلا چین به عنوان منبع ویروس معرفی می شد و امروزه ایران به عنوان منبع ویروس معرفی می شود همه نشان می دهد که کاسه ای زیر نیم کاسه است و بحث انتشار این ویروس خلیل هم تصادفی نبوده.

اینکه تیم رسانه ای سازمان مجاهدین خلق که مورد حمایت مالی عربستان سعودی و حمایت لجستیک و فنی اسراییل و آمریکا است در آلبانی و تعدادی از کشورهای دیگر شدیدا فعال شده و روی این مساله تبلیغات فراوان راه انداخته، خود یک بهانه دیگری برای این حمله بیولوژیک است و جای تاسف دارد برخی که خود را ایرانی معرفی می کنند به جای اینکه ناراحت حال مردم ایران باشند به نوعی خوشحال کشته شده ایرانی ها توسط این ویروس می باشند.

دقیقا همانگونه که مخالفان چین قبلا نیز رفتار می کردند.

در بسیاری از موارد شایعات بدون هیچ زمینه خبری مطرح می گردد و علیرغم اینکه بعدا مشخص می شود که شایعه کذب است ولی پس از مشخص شدن کذب بودن آن هیچ بحثی در مورد نتیجه انتشار این شایعات مطرح نمی شود.

مرجع اصلی تشخیص رفتار و فعالیت کشورها در مساله مبارزه با کرونا و هر نوع مساله بهداشتی سازمان بهداشت جهانی می باشد که  رسما تلاش و شفاف سازی حکومت ایران و چین بابت آمار مبتلایان را تایید کرد، و اشاره کرد که علی رغم اینکه اولین فرد مبتلا به کرونا ویروس در چین پیدا شد، منبع ویروس هنوز مشخص نیست؛ این درحالی است که حتی بعضی رسانه های خارجی  اعتراف کردند که این ویروس قبل از به وجود آمدن در چین در جا های دیگر دنیا پخش شده است.

از سوی دیگر در تاریخ 21 فوریه دولت ژاپن در برنامه تلویزیونی آساهی، دولت امریکا را به صورت علنی زیر سوال برد. برنامه تلویزیونی آساهی معتقد است که اخیرا در ایالات متحده امریکا  تعداد زیادی ویروس کرونا با ویروس آنفولانزا قاطی شده و درحال شدت گرفتن و افزایش یافتن است بسیاری از امریکایی ها در ظاهر بر اثر آنفولانزا مرده اند ولی در حقیقت بر اثر کرونا ویروس درگذشته اند.

ادامه پیشروی کرونا در آمریکا: رکورد جدید - اسپوتنیک ایران
تعداد باورنکردنی مبتلایان به کرونا در یکی از ایالات آمریکا

همچنین باید توجه داشت اشکال جدیدی از ویروس کرونا بی سر و صدا در جهان گسترش یافته و در بیشتر جاها فقط به عنوان آنفولانزای معمولی تشخیص داده شده است  و آن زمان که کرونا ویروس جدید در چین ظاهر شد؛ چین بدون تردید جلو رفت  و تمام تلاش خود را برای متوقف کردن و  از بین بردن ویروس به کار گرفت و به عبارتی برای تمام جهان زمان را  خرید تا بقیه فرصت آن را داشته باشند که در برابر مقابله با این ویروس آماده  شوند همچنین ایران هم به دلیل تحریم های آمریکا شدیدا با کمبود کیت های تشخیص ویروس مواجه بوده و هست و به همین دلیل بسیاری از موارد اصابت به ویروس ابتدا آنفلوانزا تشخیص داده شده و حتی پزشکان معالج هم مورد اصابت ویروس قرار گرفتند، و همین بس کافی است تا دست داشتن آمریکا و متحدین اش در این ماجرا و انتشار ویروس و حتی سرایت آن به دیگر کشورهای جهان را اثبات کند.

به هر صورت باید توجه داشت که هم کاری چین و ایران نمونه هم کاری بین مللی در مبارزه با کرونا است.

زمانی که چینی ها در حال مبارزه با ویروس بودند ایرانی ها بدون هیچ درنگی هر آنچه در توان داشتند عرضه کردند و در مقابل چینی ها هم زمانی که ایرانی ها با ویروس مبارزه می کردند نیز به ایران کمک کردند، کمک بین چین و ایران کاملا  انسان دوستانه و بدون هیچ پیش شرط سیاسی است نه مثل دولت آمریکا که همه کمک های خود را منوط به مسایل سیاسی می کند وبه هیچ وجه دیدگاه انسان دوستانه در ماجرا ندارد.

مشاهده می کنیم در ابتدای بحران کرونا ، ایران به چین 3 میلیون ماسک رایگان داد و در مقابل زمانیکه کرونا به ایران رسید چین هم به ایران ده ها هزار کیت آزمایش کرونا رایگان اهدا کرد  .

ولی ایالات متحده آمریکا  همه کمکشان فقط در حد حرف زدن است و به مرحله عمل نمی رسد، و باز کردن مسیر کمک رسانی انسان دوستانه را بر این  شرطی سیاسی قرار داد که  جاسوسان آمریکایی را  در زندان ایران آزاد کنند.

در پایان باید تاکید داشت آمریکا منبع ویروس و مانع اصل هم کاری بین مللی در مبارزه با کرونا است و هر انسانی که بابت این ویروس جانش را از دست می دهد و یا هر انسانی که از این ویروس زجر می کشد، همه این خون ها و زجر ها گردن آمریکا و سیاست مداران آن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала