روزانه چند تست کرونا در ایران انجام می‌شود؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآخرین آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایران
آخرین آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انستیتو پاستور ایران ایران اعلام کرد روزانه ۶ هزار تست کرونا در ۵۰ آزمایشگاه دولتی انجام و جواب نمونه‌ها ۴۸ ساعته آماده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا بیگلری بیش از ۲۲۰ هزار کیت تشخیصی به ایران اهدا و حدود ۸۰ هزار مورد آن مصرف شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: ۷۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور تایید شده که بیش از ۵۰ آزمایشگاه آن فعال است و به زودی طی روز‌های آینده همه این ۷۰ آزمایشگاه با در اختیار داشتن کیت تشخیصی کرونا فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: همه این آزمایشگاه‌ها دولتی هستند و سازمان بهداشت جهانی، ایران را به خاطر این فعالیت انستیتو پاستور و وزارت بهداشت تحسین کرد که توانست در این مدت کوتاه حدود سه هفته‌ای این تعداد آزمایشگاه را در کشور تجهیز و راه اندازی کند.

رئیس جمهور ایران خواستار اجتناب از سفر و جابجایی در ایام نوروز شد - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران خواستار اجتناب از سفر و جابجایی در ایام نوروز شد

بیگلری گفت: این ظرفیت بزرگ تشخیصی به جز افزایش ظرفیت سه برابری خود ساختمان انستیتو پاستور برای انجام تست تشخیص ویروس کروناست. اکنون روزانه بیش از دو هزار تست تشخیصی را در انستیتو پاستور انجام می‌دهیم و در کل ۵۰ آزمایشگاهی که اکنون در کشور فعال هستند روزانه ۶ هزار تست انجام می‌شود و ظرف یکی دو هفته آینده این ظرفیت به ۱۰ هزار تست در روز می‌رسد و حتی بیش از این امکانپذیر است.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: تحسین سازمان بهداشت جهانی از این اقدام وزارت بهداشت برای این بود که در کل کشور و در اقصی نقاط کشور تست کرونا بر اساس یک پروتکل واحد انجام می‌شود و این کار بزرگی است که توان فنی نیرو‌های انسانی متخصص ایرانی را نشان می‌دهد که ظرف سه هفته به چنین توانی رسیده است در حالی که بسیاری از کشور‌های منطقه ما توان انجام روزانه هزار تست کرونا را هم ندارند.

وی گفت: این۵۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر هستند و در این آزمایشگاه‌ها از زاهدان گرفته تا همدان و شیراز و مشهد همان شیوه آزمایشی اجرا می‌شود که در آزمایشگاه مرکزی انستیتو پاستور انجام می‌شود.

بیگلری افزود: تلاش برای ایجاد این توان آزمایشگاهی برای این است که بتوانیم موارد مشکوک بستری و مراجعه کننده به بیمارستان‌ها را در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف کنیم، چون بیمارستان‌ها باید به سرعت بیماران مبتلا به ویروس کرونا را از سایر افراد مشکوک تفکیک کنند و اگر یک بیمار کرونا مثبت در کنار یک فرد کرونا منفی بستری باشد آلودگی را منتقل می‌کند و به سرعت بیماری گسترش پیدا می‌کند. علاوه بر آن کادر درمان هم باید بیماران کرونا مثبت را بشناسند تا بتوانند خدمات مناسب ارائه کنند.

یادآور می شود بتازگی دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافت.به گفته وی تا کنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در این کشور به  ۶۱۱ مورد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала