تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه افزایش یافت

© Depositphotos.com / AndreyKrفرانسه
فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فرانسه 4499 نفر مبتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «Parisien»، تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه تا 4499 نفر افزایش یافت که افزایش یک روزه آن 833 مورد ابتلا گزارش شده است. تعداد فوتی ها از 12 به 91 نفر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها در روز 13 ماه مارس 3176 نفر در چین جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. پس از چین، ایتالیا با 1016 و ایران با 611 قربانی دومین و سومین کشور از نظر تعداد کشته‌شدگان ناشی از ابتلا ویروس کرونا هستند.

در ایران از 19 ماه فوریه که مقامات برای نخستین بار موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش دادند 12729 مورد ابتلا به ویروس «کووید-19» را اعلام کردند که تعداد فوتی ها 611 نفر بوده و بیش از 4300 نفر بهبود یافتند.

فرانسه مهندس ایرانی را به آمریکا مسترد می‌کند - اسپوتنیک ایران
فرانسه مهندس ایرانی را به آمریکا مسترد می‌کند

در مجموع بیش از 134 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و تاکنون 121 کشور نیز از شناسایی مواردی از ابتلا به کرونا خبر داده‌اند. بیش از 5000 نفر در جهان قربانی ویروس کرونا شده‌اند و این ویروس به ویژه در اروپا در حال گسترش است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала