آغاز طرح ضربتی خلوت‌کردن خیابان‌ها در استان مرکزی ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآغاز طرح ضربتی خلوت‌کردن خیابان‌ها در استان مرکزی ایران
آغاز طرح ضربتی خلوت‌کردن خیابان‌ها در استان مرکزی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اجرای طرح ضربتی خلوت‌کردن خیابان‌های شهرهای مختلف استان مرکزی ایران با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا روز شنبه براساس مصوبات قرارگاه زیستی این استان آغاز شد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، سیدعلی آقازاده، استاندار استان مرکزی  ضمن اعلام این مطلب افزود: براساس مصوبات قرارگاه زیستی استان مرکزی شهرداری‌ اراک وظیفه دارد از امروز با همکاری نیروی انتظامی نسبت جمع‌آوری بساط بازارروز ها و دستفروشان در مناطق مختلف استان اقدام کند.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای صنفی بازارها، مجتمع‌ها تجاری و پاساژ ها به‌جز فروشندگان مواد پروتینی (قصابی و مرغ فروشان )، قنادان، فتیرفروشان ،خواربارفروشان، لبنیات، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشان، رستوران‌ها بیرون بر، خشکشویی‌ها و خدمات فنی خودرویی از تاریخ ٢٥ اسفند تا ٢٩ اسفند ماه تعطیل اعلام می‌شود.

توییت جدید ظریف درباره ضرورت رفع تحریم های امریکا برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
توییت جدید ظریف درباره ضرورت رفع تحریم های امریکا برای مبارزه با کرونا

استاندار مرکزی با بیان این‌که تداوم نظارت‌ها منوط به  برنامه قرارگاه نظامی است، بیان کرد: نظارت بر حسن انجام مصوبات قرارگاه زیستی استان بر عهده بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی است و تمامی واحدهای صنفی که بهداشت لازم را رعایت نکنند نیز در اسرع وقت مهر و موم می‌شوند.

آقازاده گفت: تمامی  امور اداری اتحادیه‌های صنفی از تاریخ ٢٥ اسفند تا پایان تعطیلات رسمی تعطیل است و پروانه های صنفی که تاریخ اعتبارشان به پایان رسیده  تا دوماه دیگر  اعتبار دارد.

براساس آخرین آمار ۵۸۳ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۱۲ نفر از آنان بهبود یافته و ۶۸ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

لازم به ذکر است که بنا به اعلام دیروز علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت ایران، طی 24ساعت گذشته 1289 مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده و تعداد کل مبتلایان به 11364 نفر افزایش یافته است. تا کنون 3529 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. گفتنی است در طول 24 ساعت گذشته، 85 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان در این کشور به 514 مورد رسیده است.

در پایان سال گذشته میلادی ،  مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه (سینه پهلو ) با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک نوع جدید ویروس کرونا است. بتازگی  سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است.

براساس آخرین آمار در مجموع،132 هزار نفر در بیش از  120 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده، حدود 5 هزار نفر فوت کرده اند. در روسیه 34 مورد ابتلا کرونا ویروس شناسایی شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала