20 ثروتمند جهان تنها در یک روز 78 میلیارد دلار از دست دادند

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر 20 ثروتمند جهان تنها در یک روز 78 میلیارد دلار از دست دادند
20 ثروتمند جهان تنها در یک روز 78 میلیارد دلار از دست دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگرانی از شیوع ویروس کرونا باعث سقوط بازارهای مالی شد و به تبع آن 20 ثروتمند اول جهان 78 میلیارد دلار از دارایی های خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فوربس، 20 نفر از ثروتمندترین مردم جهان روز پنجشنبه، به دلیل نگرانی ها در مورد گسترش کرونا ویروس و در پی آن بزرگترین سقوط شاخص های مالی در معاملات بورس اوراق بهادار نیویورک 78 میلیارد دلار از دست دادند. این بزرگترین سقوط شاخص های اصلی پس از بحران اکتبر 1987 بود.

در بحران سال 1987، بازار بورس به‌یک‌باره و در یک روز (19 اکتبر) 508٫32 واحد معادل 22٫6% سقوط کرد و زیانی برابر با 500 میلیارد دلار برای سرمایه گذاران آمریکایی به بار آورد. این میزان سقوط و زیان طی یک روز در طول تاریخ هیچ‌گاه تکرار نشد و بزرگ‌ترین سقوط بازار در جهان به‌حساب می‌آید.

کارشناسان فوربس تخمین می زنند که بیشترین ضرر به جف بزوس، مدیرعامل آمازون وارد شده است که پس از کاهش 8٪ قیمت سهام شرکتش 8 میلیارد دلار از دست داد. پس از آن نیز مدیرکل گروه فرانسوی شرکتهای LVMH (لویی ویتون، موئه هنسی) قرار دارد که در یک روز 7.7 میلیارد دلار از دست داد.

در این لیست همچنین مارك زاكربرگ، موسس فیس بوك قرار دارد كه 5.7 میلیارد دلار از دست داد و لری الیسون، بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل كه ثروتش 5.6 میلیارد دلار كاهش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала