همسر نخست وزیر کانادا به کرونا مبتلا شد

© AFP 2023 / Matthew Mirabelliهمسر نخست وزیر کانادا به کرونا مبتلا شد
همسر نخست وزیر کانادا  به کرونا مبتلا شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایش گرفته شده از سوفیا، همسر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نشان داد، وی به ویروس کرونا مبتلا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سخنگوی رسمی دولت کانادا اعلام کرده است.

پیشتر نخست وزیر کانادا پس از بازگشت همسرش از بریتانیا و مشاهده علایم ابتلا به ویروس کرونا در وی تصمیم گرفته بود، از خانه بیرون نرفته و در آنجا به کار خود ادامه دهد.

اعلام زمان پایان شیوع ویروس کرونا در جهان  - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان پایان شیوع ویروس کرونا در جهان

نوع جدید کرونا ویروس

در پایان سال گذشته ، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است

براساس آخرین آمار درمجموع ،125 هزار نفر در بیش از 110 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده ، 4625 نفر فوت کرده و بیش از 68 هزار بیمار بهبود یافته اند.

در روسیه 34 مورد  ابتلا کروناویروس شناسایی شده است.

 اقدامات احتیاطی در روسیه

در روسیه اقدامات  بیشتری  برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  در این کشور صورت گرفته است. از جمله  پروازها به ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و اسپانیا محدود شده چون در این کشورها سخت ترین وضعیت در بین کشورهای اروپایی از نظر شیوع ویروس کرونا مشاهده می شود.

مقامات روسیه همچنین ممنوعیت موقت صدور ویزا برای  شهروندان ایتالیایی به استثنای موارد تجاری ، بشردوستانه، شغلی و رسمی را اعلام کرده اند.

علاوه بر این ، دولت روسیه عبور ایتالیایی هایی را که به منظور آموزش ، اشتغال و همچنین برای اهداف خصوصی ، توریستی و ترانزیتی وارد روسیه می شوند از مرز خود متوقف می سازد.

این محدودیت ها همچنین درمورد آن دسته از اتباع خارجی که از ایتالیا وارد  می شوند ، به استثنای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، خدمه هواپیما ها ، اعضای هیئت های رسمی و افرادی که دارای اجازه اقامت در روسیه هستند اعمال خواهد شد.

علاوه بر این ، مقامات روسیه توصیه کرده اند که برگزاری برنامه ها مراسم ورزشی و تفریحی کاهش یابد . به مقامات رسمی فدرال توصیه می شود سفرهای کاری خود را به استثنای موارد فوری و یا برای اجرای دستورات نخست وزیر یا رئیس جمهور روسیه ، لغو کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала