معاون وزیر بهداشت ایران بر کرونا غلبه کرد

© Photo / IRNAدکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران
دکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، حالش بطور کامل بهبود یافت.

به گزارش اسپوتنیک، سعید نمکی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ضمن اعلام این مطلب در حکمی دکتر ایرج حریرچی را به عنوان نماینده ویژه خود و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا  منصوب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازوبسایت وزارت بهداشت ایران ، متن این حکم به شرح زیر است:

 جناب آقای دکتر حریرچی

معاون کل محترم وزارت بهداشت

 ضمن شکرگزاری از بهبودی کامل جنابعالی از بیماری اخیر، به جنابعالی ماموریت داده می شود بعنوان نماینده ویژه اینجانب به مراکز استانها و شهرستانها عزیمت و همچنین بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا نظارت نمائید و با اعلام نقاط ضعف و قوت برنامه کشوری و انعکاس آن به معاونین محترم و مدیران ستادی در رسیدگی به امور تسریع فرمائید.

ارسال گزارش مستمر به اینجانب مورد انتظار است .

توفیق و سلامتی مستمر جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

درخواست ایران از کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
کدامیک از مسئولان ایران ویروس کرونا گرفته اند+ فهرست

یادآور می شود امروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: تاکنون 10  هزار و 75 نفر در این کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 429  نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و 3276  نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

بتازگی سازمان بهداشت جهانی از همه گیر شدن نوع جدید ویروس کرونا خبر داد. این به معنای شیوع یک بیماری عفونی به شدت واگیر در سراسر خاک کشورها  ، قلمرو کشورهای همسایه و گاهی اوقات بسیاری از کشورهای جهان است.

در حال حاضر حدود 120 هزار نفر در بیش از 100 کشور جهان به این بیماری مبتلا شده اند ، بیشتر مبتلایان بهبود یافته اند  اما همچنین بیش از 4 هزار نفر جان باخته اند.

در روسیه 28 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که از این تعداد 25 نفر روس هایی هستند  که از ایتالیا بازگشته بودند. همچنین  ابتلای دو نفر از شهروندان چینی و  یک شهروند ایتالیا در خاک روسیه به ثبت رسیده است .

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала