اعلام زمان ساخت واکسن اونیورسال ازهر نوع آنفولانزا

© Fotolia / Photographee.euاعلام زمان ساخت واکسن اونیورسال ازهر نوع آنفولانزا
اعلام زمان ساخت واکسن اونیورسال ازهر نوع آنفولانزا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایشات با شرکت 175 نفر از افراد بزرگسال سالم نشان داد که واکسن جدید بی خطر است و قابلیت های محافظتی سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سلول ها و آنتی بادی ها  در بدن انسان حتی 6 ماه پس از استفاده از واکسن در برابر عفونت واکنش نشان می دهند. مقاومت طولانی مدت بدن در برابر ویروس های مختلف بسیار ارزشمند است. آنفولانزا در هر فصل دچار تغییر شکل های ژنتیکی  شده  و دانشمندان  به هیچ وجه فرصت نمی کنند واکسن جدیدی را برای مبارزه با  گونه های جدید ایجاد کنند.

بررسی تاثیر داروهای ضد آنفولانزا بر روی کرونا‌ ویروس  - اسپوتنیک ایران
بررسی تاثیر داروهای ضد آنفولانزا بر روی کرونا‌ ویروس

به نوشته پرتال Popular Mechanics ، در گذشته توجه در روند ساخت واکسن اونیورسال علیه ویروس آنفلوانزا در حال تغییرات دائمی ژنتیکی معطوف جستجوی به اصطلاح "سوپر آنتی بادی ها" بود. یک آنتی بادی فوق العاده قوی قادر به اتصال به هر گونه آنفلوانزا است و با اتصال به آن از عفونت سلول های بدن جلوگیری می کند. این استراتژی موفقیت آمیز نبود و  بنابراین دانشمندان در تحقیقات خود به یک  طرف دیگر حرکت کردند. آنها به جای تقویت "دفاع"  به جستجوی نقاط ضعف "دشمن" پرداختند.

هدف از تحقیقات جدید یافتن قسمت هایی از ویروس است که در طی جهش ها ی ژنتیکی ویروس آنفولانزا بدون تغییر باقی می مانند. تیم دانشمندان از الگوریتم های رایانه ای استفاده کرده و جاهای یکسان را در پروتئین های مختلف ویروس آنفلوانزا شناسایی نمود . واکسن FLU-v از چهار مؤلفه علیه چهار بخش  ویروس تشکیل شده است. اگر هر بخشی از ویروس جهش ژنتیکی پیدا کند ، سه مبخش دیگر باقی می مانند که واکسن به مبارزه خود با آنها ادامه می دهد. سلولهای T وظیفه تعیین "بخش" های ویروس را دارند و  واکسن آنها را نیز فعال می کند.

خانم اولگا پلگوئزویلوس ، نویسنده گزارش از شرکت داروسازی SEEK گفت: " سالها طول کشید تا جامعه علمی به اثربخشی رویکردمبتنی بر استفاده از سلول های T پی ببرد اما قبلاً نیز در سالهای 2009 تا 2010 ، در طول واگیر شدن آنفولانزا ، بیمارانی با سلول T وجود داشتند که به نسبت به بخش هایی از ویروس واکنش نشان می دادند."

اکنون پژوهشگران  برای آغاز مرحله سوم آزمایشات آماده هستند. این بار ، واکسن روی انواع بیشتر ویروس هستند. در صورت تأمین بودجه احتمال زیادی وجود دارد که طی پنج سال آینده واکسن اونیورسال آنفولانزا ساخته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала