واکنش دبیرکل سازمان ملل به نامه ظریف

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان ملل
دبیر کل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوتریش:تمام کشورها باید به ایران در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل متحد همه کشورها را فراخواند در مبارزه با ویروس کرونا به ایران کمک کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این خصوص گفت:«دبیر کل سازمان ملل بطور جدی نگران شیوع ویروس کرونا در ایران است. سازمان ملل همبستگی خود با دولت و مردم ایران در شرایط شیوع این بیماری را اعلام می‌دارد. ایران می‌تواند روی سیستم حمایتی سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی حساب کند».

وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که رونوشت آنرا برای رؤسای همه سازمان‌های بین المللی و همتایان خود در سراسر جهان فرستاد، پایان تحریم‌های دولت ایالات متحده را که مانع عمده ای برای مبارزه با شیوع کرونا در ایران است خواستار شد.

برنان: سازمان جهانی بهداشت در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی شود - اسپوتنیک ایران
برنان: سازمان جهانی بهداشت در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی شود

ظریف در این نامه از جمله تاکید کرده است که علی‌رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ایالات متحده بر تجارت قانونی و پیش شرط‌های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع کووید -19 در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

ظریف، توقف فوری تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده علیه مردم ایران را الزامی دانسته و بر وظیفه سازمان ملل متحد و کشورهای عضو در همراهی با درخواست مردم و دولت ایران در توقف سیاست دولت ایالات متحده تاکید کرده است و از دبیرکل درخواست کرده است که متن این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر شود.

تا کنون در ایران 10075 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده اند. تا کنون سه هزار و276 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سازمان جهانی بهداشت در روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام نمود. در جهان حدود 120 هزار نفر در بیش از 100 کشور جهان مبتلا به این ویروس شده اند و اکثر آنها بهبود یافته‌اند و بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала