مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا : به ادلب نیرو اعزام نمی کنیم

© Fotolia / jiawangkunآمریکا ضرورت گسترش توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد
آمریکا ضرورت گسترش توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن قصد اعزام نیرو برای کاهش تنش در ادلب سوریه را به رغم درخواست‌ها برای این منظور ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در موسسه هریتج گفت: شرایط بسیار سختی است. برخی دوستان پیشنهاد دادند که ما برای توقف جنگ وارد عمل شویم اما نمی‌خواهیم یگان هوابرد خود را میان نیروهای روسی، ایرانی، سوری، القاعده، ترکیه‌ای و نیروهای دفاعی سوریه رها کنیم. در حال حاضر قصد این کار را نداریم. 

ایران امیدوار است در آینده ای نزدیک یک اجلاس در قالب آستانه برگزار کند - اسپوتنیک ایران
ایران امیدوار است در آینده ای نزدیک یک اجلاس در قالب آستانه برگزار کند

وی در عوض قول داد که آمریکا به حمایت از ترکیه در جبهه انسانی و مقابل با بحران آوارگان حمایت کند. وی اشاره کرد که حضور نظامی آمریکا در شرق و جنوب سوریه برای حمایت از کردها، اسرائیل و اردن است. 

اوبراین افزود: ما احساس می‌کنیم کار زیادی برای سوریه کرده‌ایم.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که تشدید جنگ در ادلب به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه آموخت تکیه بر روسیه به عنوان یک شریک و متحد همواره یک گزینه خوب نیست بخصوص در مناطقی همچون سوریه.

بتازگی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اگر دمشق آتش بس در استان ادلب سوریه را نقض کند، ترکیه ضربت پرقدرت تری" را به نیروهای دولتی سوریه وارد خواهد کرد.

 به گفته وی ، عملیات نظامی سپر بهار که توسط ترکیه آغاز شد ، جدی بودن  اهداف آنکارا را نشان داده است. پس از تصمیم گیری درباره  برقراری آتش بس در ادلب ، موارد جداگانه نقض آتش بس مشاهده می شوند.

اردوغان خاطرنشان كرد كه طرف ترک اين موضوع را به روسيه اطلاع می دهد.

بتازگی مقامات ترکیه خارج کردن سلاح های سنگین از پاسگاه های خود در ادلب را آغاز نمودند.

5 مارس ، مذاکرات روسیه و ترکیه در مورد وضعیت ادلب در مسکو برگزار شد. ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان،  روسای جمهور روسیه و ترکیه ، به مدت سه ساعت به طور خصوصی صحبت کردند و سپس مذاکرات هیئت های دو کشور  آغاز شد. در نتیجه ، طرفین توانستند درباره اقدامات لازم برای حل و فصل اوضاع سوریه به توافق برسند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала