مترو اصفهان تعطیل شد

© Sputnik / Arina Topolevaاصفهان
اصفهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل شیوع ویروس کرونا، مترو اصفهان از روز 13 ماه مارس تعطیل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو منطقه اصفهان اظهار داشت که باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر اصفهان، مدیریت شهری اصفهان تصمیم به تعطیلی مترو گرفت.

وی افزود:« شرایط پیش رو زمان بازگشایی مجدد مترو را مشخص می کند و هر زمانی که وضعیت بهتر شد مترو دوباره شروع به کار خواهد کرد، با این وجود حداقل در ایام عید و تا 14 فروردین مترو قطعاً تعطیل است. با تعطیلی مترو اصفهان، ایستگاه های مترو و بخش فنی و اجرایی تعطیل می شود، ولی برای تعطیلی بخش اداری هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

ایران کیت های تشخیص ویروس از روسیه دریافت کرد - اسپوتنیک ایران
ایران کیت های تشخیص ویروس از روسیه دریافت کرد

تعداد کم مسافر طی این مدت باعث زیان این شرکت بود، چراکه حرکت مترو با تعداد مسافران کم تنها هزینه فنی تحمیل می کرد. تا دو هفته پیش و شیوع ویروس کرونا مترو اصفهان روزانه 103 هزار مسافر را جابجا می کرد. وقتی مترو تعطیل شود، به تبع هزینه های اجرایی و فنی نداریم و به خاطر کمبود مسافر زیان نمی بینیم.

تا پیش از تعطیلی مترو، عملیات ضدعفونی هر شب انجام می شد و تمام رام های قطار، سطوح، گاردریل ها و محوطه هایی که در تماس با مسافران بود تمیز می شد که با تعطیلی مترو، عملیات ضدعفونی نیز فعلاً متوقف می شود. باتوجه به هشدارهای اعلام شده از سوی مسئولان بهداشت و درمان، همین تعداد کم مسافران مترو اصفهان متوجه می شوند که خطر شیوع ویروس جدی است و بهتر است کمتر در شهر رفت و آمد داشته باشند».

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ایران، تا کنون 8042 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 291 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده اند. از این تعداد، 2731 نفر بهبود یافته ‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام نمود. در جهان حدود 120 هزار نفر در بیش از 100 کشور جهان مبتلا به این ویروس شده اند و اکثر آنها بهبود یافته‌اند و بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала