سه کشته و 12 زخمی در حمله موشكى به پایگاه نظامی آمریکا در عراق

© AP Photo / Qassim Abdul-Zahraسه کشته و 12 زخمی در حمله موشكى به پایگاه نظامی آمریکا در عراق
سه کشته و 12 زخمی در حمله موشكى به پایگاه نظامی آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله موشکی به پایگاه التاجی عراق که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در آن مستقر هستند، تائید شد.

به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه حمله موشکی در روز چهارشنبه به پایگاه التاجی عراق، جایی که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند، احتمالا دو شهروند آمریکایی و یک شهروند بریتانیایی جان باختند، حدود 12 نفر از نیروهای ائتلاف نیز زخمی شدند. 

اصابت 10 موشک به پایگاه نظامی آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
اصابت 10 موشک به پایگاه نظامی آمریکا در عراق

  دفتر عملیاتی Operation Inherent Resolve، که توسط گروهی از کشورها به رهبری ایالات متحده در عراق و سوریه در حال فعالیت است، اطلاعات مربوط به موشک باران پایگاه نظامی التاجی عراق، که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند را تایید کرد. همانطور که سرهنگ مایلز کوگینز سخنگوی ائتلاف روز چهارشنبه در توییتر اظهار کرد، بیش از 15 موشک کوچک به خاک یک تاسیسات نظامی سقوط کردند.

وی اعلام کرد: "این ائتلاف تأیید می کند که در 11 مارس ساعت 19:35 به وقت عراق (20:05 به وقت تهران)  بیش از 15 موشک کوچک در پایگاه التاجی در عراق سقوط کردند، جایی که نیروهای ائتلاف در آن واقع شده اند. ارزیابی [خسارت] و تحقیقات در حال انجام است."

پیش از این، کانال تلویزیونی عربی الحادس از شلیک موشک به این پایگاه خبر داده بود. به گفته این شبکه تلویزیونی، در جریان اصابت موشک هیچ کس زخمی نشده است.

پایگاه مستقر در استان صلاح الدین در واکنش به حمله نیروی هوایی آمریکا در 29 دسامبر سال گذشته به یک پایگاه نظامی شیعی الحشد الشعبی در القائم در نزدیکی مرز با سوریه چندین بار از ابتدای سال موشک موشک باران شده است. در آن زمان 27 شبه نظامی کشته شده بودند. همچنین در تاریخ 3 ژانویه، در نتیجه حمله موشکی نیروی هوایی ایالات متحده در نزدیکی فرودگاه بغداد، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سپهبد قاسم سلیمانی و معاون فرمانده الحشد الشعبی ابو مهدی مهندس، کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала