تهدید آمریکا: درباره کاهش عمدی قیمت نفت از سوی مسکو و ریاض تحقیق خواهیم کرد

© Depositphotos.com / Mic1805ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه تولیدکنندگان انرژی آمریکا در نظر دارد تحقیقاتی را انجام دهد تا مشخص شود که آیا عربستان سعودی ، روسیه و چندین کشور دیگر قیمت نفت را به ضرر رقبای خود از ایالات متحده پائین آورده اند یا نه.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی Fox Business ، هارولد هام ، عضو شورای اجرایی ، اتحادیه تولیدکنندگان انرژی آمریکا ، رئیس شرکت   Continental Resources و مشاور سابق رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه انرژی روز چهارشنبه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت سعودی ها "با روسیه تیمی را تشکیل داده و بازار نفت را اشباع کرده اند که این به منزله حمله مستقیم به تولیدکنندگان آمریکایی است." هام با اعلام اینكه اخیراً با اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولیدكنندگان انرژی آمریکا متشکل از 10 هزار تولیدكننده نفت و گاز طبیعی گفتگو کرده ، گفت: "ما چنین مشکلاتی را قبلاً نیز حل كرده  بودیم و بنابراین وقت خود را بیهوده را هدر نمی دهیم."

کاهش قیمت نفت عراق و کویت پس از عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
کاهش قیمت نفت عراق و کویت پس از عربستان سعودی

هام گفت: "آنها [عربستان سعودی و روسیه] در حال بهره برداری از شیوع کروناویروس در سراسر جهان هستند تا تمام نیروهای خود را علیه صنعت ما متمرکز کرده و آنرا خراب کند اما این اتفاق نخواهد افتاد. ما اقدامات مشخصی را علیه آنها انجام داده و در مورد دامپینگ (کاهش مصنوعی قیمت) از سوی این دو کشور و تعدادی دیگر از کشورها تحقیقات انجام خواهیم داد. " و خاطرنشان ساخت  اتحادیه  تولیدكنندگان انرژی آمریکا از  قدرت جلوگیری از اقدامات ریاض و مسكو  برخوردار است.

از وی سؤال شد تولیدكنندگان آمریكایی نفت که بدهی های زیادی دارند چه مدتی می توانند سطح فعلی قیمت نفت را حفظ كنند و هام بدون اینکه بطور مستقیم به این سوال پاسخ دهد، گفت : "خسارات  مسلمی به صنعت نفت وارد شده و آنها [عربستان سعودی و روسیه] این را می دانند."

وزیران اوپک  پلاس در مذاکرات 6 مارس  خود نتوانستند درباره مشخصات آتی توافق خود برای کاهش تولید نفت به وحدت نظر برسند . اوپک پیشنهاد کرد تا پایان سال جاری تولید نفت  1.5 میلیون بشکه دیگر در روز کاهش یابد  اما روسیه با این کار موافق نبود. از ماه آوریل  تمام محدودیت های تولید نفت برداشته می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала