ایران کیت های تشخیص ویروس از روسیه دریافت کرد

CC BY 4.0 / IRNA / ایران کیت های تشخیص ویروس از روسیه دریافت کرد
ایران کیت های تشخیص ویروس از روسیه دریافت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران برای تست ۵۰ هزار کیس، از روسیه سیستم های تست ویروس کرونا دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان روسیه، ایران برای ۵۰ هزار کیس، از روسیه سیستم های تست ویروس دریافت کرده است.

وزیر بهداشت ترکیه، اولین مورد از ابتلا به کرونا در کشور را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت ترکیه، اولین مورد از ابتلا به کرونا در کشور را تایید کرد

در اعلامیه این سازمان آمده است: با توجه به وخیم تر شدن وضعیت اپیدمی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع عفونت کرونا ویروس جدید، سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان روسیه سیستم های آزمایش رایگان را برای تشخیص آزمایشگاهی عفونت کرونا ویروس جدید در مقدار ۵۰۰ کیت برای ۵۰ هزار آزمایش و تست فراهم کرده است.

این سایت همچنین گزارش می دهد که علاوه بر ایران، سیستم های آزمایشی که توسط سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان روسیه تولید شده به آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، مغولستان و چین نیز ارسال شده اند.

درمجموع، حدود ۸۰۰ کیت آزمایشی برای تشخیص آزمایشگاهی کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹) فرستاده شده است، که به متخصصان امکان انجام ۸۰ هزار آزمایش و تحقیقات را می دهد.

سازمان جهانی بهداشت، در روز چهارشنبه از همه گیر شدن ویروس جدید کرونا در جهان خبر داد. از ۱۱ مارس، تعداد کل عفونتها در ۱۱۴ کشور معادل ۱۱۸ هزار نفر بوده است، ۴۲۹۱ نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала