افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه

© Sputnik / Vladimir Sergeyev شهر مسکو
 شهر مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فدراسیون روسیه 34 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به 34 نفر افزایش یافت. رویهمرفته 31 شهروند روسیه که از خارج برگشته بودند و دو شهروند چین و یک شهروند ایتالیا مبتلا به این ویروس  هستند.

سازمان جهانی بهداشت در روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام نمود. در جهان حدود 120 هزار نفر در بیش از 100 کشور جهان مبتلا به این ویروس شده اند و اکثر آنها بهبود یافته‌اند و بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون در ایران 10075 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده اند. تا کنون سه هزار و 276 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 بهبود یافته و ترخیص شده اند.

کمک های روسیه به ایران جهت مبارزه با کرونا - اسپوتنیک ایران
کمک های روسیه به ایران جهت مبارزه با کرونا

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала