هشدار: آیا ویروس کرونا بیماری مزمن خواهد شد؟

© AFP 2023 / Thomas Kienzleآمریکا در حال بررسی روایت شیوع کرونا از یک آزمایشگاه در چین است
آمریکا در حال بررسی روایت شیوع کرونا از یک آزمایشگاه در چین است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاول ولچکوف ، رئیس آزمایشگاه مهندسی ژنوم انستیتوی فیزیک فنی مسکو (MIPT) به خبرنگاران اعلام کرد مطالعات دانشمندان درباره ویروس کرونا (COVID-2019) نشان می دهد که این عفونت می تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شده و به شکل نهان در بدن انسان حفظ شود.

به گزارش اسپوتنیک ، این دانشمند روس گفت:" در ماه فوریه ، کمیته دولتی بهداشت و مراقبت های بهداشتی جمهوری خلق چین از 195 مورد ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا خبر داد. بعضی اوقات، ابتلای مجدد ساعت ها بعد از آزمایش هایی رخ می دهد که درمان موفقیت آمیزبیماران  را تأیید کرده بودند  ... یکی از توضیحات اینست  که ویروس از فاز حاد به فاز مزمن گذار می کند... ویروس می تواند برگردد ، زیرا سیستم ایمنی بدن در مرحله حاد بیماری کنترل کامل سیستم ایمنی خود را در اختیار نگرفته و تعداد زیادی اعضای بدن آلوده شده اند. " و خاطرنشان ساخت تا به حال چند مورد فوتی بر اثر ابتلای مجدد به ویروس کرونا مشاهده شده است.

رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم  - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران: کرونا را جدی بگیریم!

بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

امروز شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به 354 نفر رسید و تعداد مبتلایان 9 هزار نفر است. علیرضا وهاب زاده،  مشاور وزیر بهداشت و مسئول فضای مجازی قرارگاه مقابله با کرونا ایران در توییتر نوشت:" طی روز گذشته 958 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به 9000 نفر افزایش یافت. تا کنون 2959نفر از بیماران بهبود یافته اند. در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала