ممنوع شدن توزیع اسکناس نو برای نوروز در ایران

© REUTERS / Raheb Homavandiروایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران
روایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک مرکزی ایران در بخشنامه‌ای به بانک‌ها ، توزیع اسکناس نو برای روزهای پایانی سال را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، براساس بخشنامه بانک مرکزی به همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، توزیع اسکناس نو در روزهای پایانی سال در شعب و خزانه بانک‌ها ممنوع اعلام شده است.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران
سیاستمدار ایرانی: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه قم شدند

براساس این بخشنامه، بانک‌ها باید از دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد اعم از اسکناس، ایران‌چک و مسکوک اجتناب کرده و چنانچه ضرورتی به دریافت وجوه از مشتریان وجود داشت، با رعایت اصول کامل بهداشتی، این اقدام انجام شود.

تمام بانک‌ها باید تعداد مشخصی از دستگاه‌های خودپرداز خود را به صورت غیرنقد و فقط برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک مانند کارت به کارت، دریافت موجودی و پرداخت قبض تنظیم کنند و محل استقرار دستگاه‌های مذکور، اطلاع‌رسانی شود.

​بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала