کرونا و اقدامات جدی اقتصادی ترامپ

© REUTERS / Mike Theilerترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ قول داد به دلیل شیوع ویروس کرونا دست به اقدامات جدی در بخش اقتصادی بزند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که روز 10 ماه مارس  اقدامات جدی اقتصادی در زمینه شیوع کروناویروس را اعلام خواهد کرد که یکی از آن‌ها کاهش مالیات بر حقوق خواهد بود.

وی در ادامه گفت:«در کنفرانس مطبوعاتی در باره موضوعات گوناگونی صحبت خواهد شد که در عرصه اقتصاد اجرایی خواهند شد. این گام ها خیلی موثر خواهند بود، از جمله کاهش مالیات بر دستمزد آمریکایی‌ها».

گزارش کنگره: تحریم‌های آمریکا اهداف استراتژیک ایران را تغییر نداده است - اسپوتنیک ایران
گزارش کنگره: تحریم‌های آمریکا اهداف استراتژیک ایران را تغییر نداده است

این موضوعات در کنگره به بحث نمایندگان گذاشته خواهد شد. چندی پیش رئیس جمهور امریکا پیامهایی مبنی بر حفظ آرامش در شرایط کنونی برای کسانی که از قدرتهای بزرگ اقتصادی در جهت کمک به ایجاد توقف در رکود ویروس کرونا انتظار دارند، ارسال کرد. همچنین به منظور سامان بخشیدن به بازارهای مالی، برخی از اقتصاددانان برای جلوگیری از انقباض اقتصاد در حال کند شدن آمریکا، کمکهای مستقیمی را برای کارگران و مشاغل تحت تأثیر در نظر گرفتند.

بنابراین 11 و نیم میلیون دلار بودجه برای کمک به وزارت بهداشت ایالتی واشنگتن در واکنش به این بحران نیز اختصاص خواهد یافت که صرف حمایت از آزمایشگاه های عمومی، هزینه های جداسازی و قرنطینه، ضد عفونی مناطق عمومی و ردیابی ویروس می شود.

علاوه بر موضوع تصویب این بودجه توسط کنگره تعدادی از مسائل قانونگذاری برای کنگره از جمله این که آیا کارگران بدون صرف مرخصی می توانند در خانه بمانند بررسی شد. بنابراین تعدادی از نمایندگان، قانون روزهای اضطراری را وضع کردند که همه کارفرمایان را ملزم می ساخت تا به کارگران اجازه دهند از هفت روز مرخصی و 14 روز اضافی بهره‌مند بشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала