پمپئو مجددا از ایران خواست تا لوینسون را آزاد کند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو مجددا از ایران خواست تا لوینسون را آزاد کند
پمپئو مجددا از ایران خواست تا لوینسون را آزاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریكا بار دیگر از ایران خواست كه شهروند آمریكایی و احتمالاً خبرچین سیا، رابرت لوینسون را كه در سال 2007 ناپدید شد را آزاد كند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: "13 سال پیش در چنین روزی و در 9 مارس 2007، رابرت لوینسون در جزیره کیش در ایران ربوده شد. به مدت 13 سال، دولت ایران منکر شده است که از محل و وضعیت آن چیزی می داند. این اظهارات معتبر نیست."

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، خانواده لوینسون از عدم اطلاع درباره وضعیت وی رنج می برند. پمپئو گفت: "ایران باید تعهدات خود را انجام دهد و با ایالات متحده کار کند تا آقای لوینسون را برگرداند."

پمپئو ایران را به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو ایران را به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد

لوینسون، افسر سابق اف بی آی، در سال 2007 هنگام سفر به ایران ناپدید شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در اینباره تحقیقاتی انجام داد و مشخص کرد که لوینسون در ایران برای سیا مشغول به کار بوده است. مقامات ایرانی بارها گفته اند که آنها لوینسون را بازداشت نکردند و هرگونه دخالت در ناپدید شدن وی را تکذیب کردند.

لوینسون از کارکنان بازنشسته پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بوده که رسانه‌های غربی مدعی هستند وی در سال 2007 میلادی در سفر به جزیره کیش مفقود شده است. تا اواخر سال 2014 میلادی اعلام می‌شد که لوینسون برای امر تجارت و کار شخصی به کیش سفر کرده، اما آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که وی به طور محرمانه برای سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) کار می کرده و برای جمع آوری اطلاعات به ایران سفر کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала