گزارش و تحلیل

تحریم های آمریکا بر علیه ایران کل جهان را به خطر انداخته

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ز زمانی که مرحوم دکتر مصدق نفت ایران را ملی کرد تا به امروز حدود هفتاد سال می گذرد، در آن زمان اولین تحریم ها توسط آمریکا و انگلیس بر علیه ایران وضع شد و تا به امروز ادامه داشت.

این تحریم ها به این دلیل بر علیه ایران وضع شد که ایرانی ها می خواستند حق حاکمیت خود بر منابع خدادادی شان را برقرار کنند و این ماجرا می توانست و می تواند بهانه ای برای دیگر کشورها شود تا از ایران الگو بگیرند و به دنبال حفظ منابع خدادادی خود باشند و اجازه ندهند دیگران منابع آنها را به یغما ببرند.

بعضی وقت ها اگر به فیلم های هالیوودی نگاهی بیاندازید، می بینید برخی از این فیلم ها خلق و خود و تفکر آمریکایی را به صراحت عرضه می کند.

تفکر سیطره و سرقت آنچه مربوط به دیگران است و محق دانستن خود در کنترل این اموال و حتی اراضی و ناموس و ...

حتی در برخی از این فیلم ها می بینیم بحث استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و حتی تسلیحات تحریم شده بین المللی نیز برای احقاق سیطره آمریکا توجیه می شود و بگونه ای سناریوی این فیلم ها تدوین می شود که مخاطب به آن قهرمان آمریکایی حق می دهد تا همه را قتل عام کند و یا یک روستا و یا شهر و یا حتی کشور را نابود کند تا آنچه آمریکا می خواهد محقق گردد.

امروزه بسیاری بحث های مختلف در مورد جنگ بیولوژیکی که آمریکا ممکن است بر علیه دیگر کشورها راه انداخته باشد مطرح می گردد.

گو اینکه برخی در آمریکا نیز به این ویروس مبتلا شده اند اما این نمی تواند بهانه ای بر آن باشد که برنامه رییس جمهوری آمریکا برای حذف دشمنان خود از طریق استفاده از سلاح های بیولوژیک دور از ذهن باشد.

توزیع مواد بهداشتی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هنوز اوضاع ایران به از دیگر کشورها است

همه قبول دارند رییس جمهوری فعلی آمریکا از از نژاد ژرمن های نژاد پرست هم نوع هیتلر است حاضر است به هر وسیله ای برای رسیدن به خواسته خود دست بزند و برای کشته شدن میلیون ها نفر حتی حاضر نیست یک پلک بزند و اشکی بریزد.

همه اذعان دارند که اصلی ترین دلیل انتشار ویروس کرونا در ایران این است که آمریکایی ها ایران را تحریم کرده اند و ایرانی ها تجهیزات لازم و کافی پزشکی برای کشف و مبارزه با ویروس را در اختیار نداشتند و هنوز هم ندارند.

بسیاری از کشورها تلاش دارند با ارسال کیت های کشف ویروس کرونا به ایرانی ها در مهار این ویروس کمک کنند.

طبق اظهار نظر رییس سازمان بهداشت جهانی که اخیرا به ایران سفر کرده بود پزشکان و پرستاران و کادر پزشکی و درمانی ایران که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند در زمینه فداکاری و ابداع در مبارزه با این ویروس هیچ چیزی کم نگذاشته اند و ابتکار عمل های فوق العاده ای در شرایط تحریم از خود نشان داده اند.

طبق همه موازین اخلاقی و اعراف و قوانین بین المللی هیچ کشوری حق ندارد کشور دیگری را تحریم دارویی و یا غذایی کند اما مشاهده می کنیم ایالات متحده همه این موازین اخلاقی و اعراف و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و کاری کرده که هیچ کشوری در جهان جرئت فروش تجهیزات پزشکی و یا دارو به ایران را نداشته باشد.

به هر حال ایرانی ها طبق آنچه طی دهه های گذشته بر آنها گذشته و ثابت کرده اند که می توانند از پس مشکلاتشان بر آیند در نهایت از پس این مشکل هم بر خواهند آمد اما نکته ای که اینجا وجود دارد این است که امروزه دیگر انتشار این ویروس فراتر از مرز های ایران رفته و بسیاری در منطقه و جهان به این ویروس مبتلا شده اند، شاید اگر تحریم های آمریکا بر علیه ایرانی ها نبود این ویروس به این شدت و سرعت در ایران منتشر نمی شد و به کشورهای همجوار هم نمی رسید.

به این دلیل می توان گفت امروزه ماجرای تحریم های آمریکا بر علیه ایران و پایبند بودن دیگر کشورها به این تحریم ها منجر شده همه کشورهای جهان در خطر باشند، نه فقط ایران.

حتی اگر در آینده ثابت شود که آمریکایی ها مسبب تولید این ویروس نبوده اند دیگر دولت مردان آمریکایی نمی توانند انکار کنند که مسبب اصلی انتشار این ویروس در جهان خود آنها بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала