بیش از ۱۱۴ هزار مبتلای جدید در جهان و ۶۴ هزار بیمار درمانی

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه جان هاپکینز روز سه شنبه اعلام کرد: از ۱۰ مارس، تعداد موارد شناسایی شده عفونت به کروناویروس (کووید-۱۹) به ۱۱۴ هزار ۴۵۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۰۲۶ نفر جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، کرونا ویروس بیش از ۱۰۰ کشور را تحت تأثیر قرار داده است، چیزی حدود ۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر در حال حاضر درمان شده اند. بنابراین، بیشتر موارد ابتلا بیش از ۸۰.۷ هزار نفر در داخل چین رخ داده است.

شیوع ویروس کرونا به بیش از 100 کشور جهان - اسپوتنیک ایران
شیوع ویروس کرونا به بیش از 100 کشور جهان

از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹، بیش از ۳ هزار مورد فوتی در چین ثبت شده است. بیشتر موارد در ووهان (استان هوبی) رخ داده است، جایی که برای اولین بار شیوع کرونا ویروس ثبت شده است.

طی روزهای گذشته، ۱۷ مورد جدید مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در کشور به ثبت رسید و ۱۹ مورد عفونت جدید کشف شد.

در چین، بیش از ۱۷ هزار نفر هم اکنون در مراکز درمانی تحت معالجه قرار گرفته اند، وضعیت ۴.۷ هزار بیمار به صورت جدی ارزیابی شده است.

در همین زمان، تقریباً ۶۰ هزار نفر در مراکز درمانی بهبود یافته اند و مرخص شده اند.

از دسامبر سال گذشته، بیش از ۱۷۰ مورد از این بیماری در مناطق خارج از سرزمین اصلی چین ثبت شده است: در هنگ کنگ ۱۱۵ مورد به همراه ۳ مورد فوتی، در ماکائو ۱۰ مورد و در تایوان ۴۷ مورد مبتلا و ۱ مورد فوتی گزارش شده است.

در جلسه‌ ای که روز دوشنبه به ریاست نخست وزیر چین برگزار شد، تأکید شد که در حال حاضر در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر در داخل کشور، توجه به بهتر شدن جلب شده است، این امر خصوصاً در مورد ووهان صادق است، جایی که امکان کاهش چشمگیر میزان رشد تعداد مبتلایان وجود داشت، که کار آسانی نبود.

در ایتالیا، دومین کشور از نظر تعداد مبتلا از روز سه‌ شنبه ۹ هزار و ۱۷۲ مورد از عفونت کرونا ویروس ثبت شده است، ۷۲۴ مبتلا بهبود یافتند. ۴۶۳ نفر در اثر عفونت جان خود را از دست دادند. طبق گفته پزشکان ایتالیایی، میانگین سنی افرادی که پس از آلوده شدن به (کووید-۱۹) در این کشور فوت کردند،۸۱ سال است.

از ابتدای ماه فوریه تعداد مبتلایان به ویروس در ایتالیا به سرعت در حال رشد است. محدودیت های جدی در جابجایی مردم در سراسر کشور اعمال شده است. مدارس و دانشگاه های ایتالیا تا ۳ آوریل کار نخواهند کرد، حرکت در سراسر کشور فقط به محل کار، برای معالجه و یا در صورت بروز شرایط جدی برای افرادی مجاز است که نمی توانند برنامه های خود را لغو کنند.

ممنوعیتی در سفر ایتالیایی ها به خارج از کشور گزارش نشده است. افرادی که وارد ایتالیا می شوند، آزمایش می شوند تا مشخص شود که آیا آنها مبتلا به کرونا ویروس هستند.

در همین زمان، مقامات ایتالیایی به شهروندان خود در صورت بروز علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا توصیه می کنند با توجه به اقدامات انجام شده روسیه برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید، از مسافرت به روسیه خودداری کنند.

سومین کشور آلوده کره جنوبی است، بیش از ۷.۵ هزار مورد عفونت کروناویروس در آنجا ثبت شده است، ۲۴۷ بیمار مبتلا به ویروس بهبود یافتند. ۵۴ مورد مرگ ثبت شده است. بیش از ۹۰ بیماران در شهر دائگو و استان شمال جیونگ سانگ قرار دارند.

براساس اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، تاکنون ۱۱۰ کشور جهان ورود اتباع کره جنوبی را ممنوع کرده یا اقدامات سختگیرانه قرنطینه ای را علیه شهروندان این کشور وضع کرده اند.چ

در کنار ایتالیا و کره جنوبی، ایران یکی از کشورهای آسیب پذیر اپیدمیولوژیک است. از روز سه شنبه در این کشور بیش از ۷ هزار ۱۶۱ مورد ابتلا و ۲۳۷ مورد فوتی گزارش شده است. تاکنون حدود ۲ هزار ۴۰۰ نفر درمان شده اند.

در ژاپن ۱ هزار ۲۳۶ مورد ابتلا، از جمله مسافران و خدمه کشتی مسافرتی الماس پرنسس در یوکوهاما کشف شد.

کرونا ویروس همچنین به سرعت در سرتاسر اروپا پخش می شود، فرانسه، آلمان و اسپانیا به ترتیب دارای بیش از ۱۴۱۲، ۱۲۳۱ و ۱۲۲۴ مورد مبتلا هستند. در فرانسه و اسپانیا، ۳۰ نفر بر اثر بیماری کرونا و ۲ نفر در آلمان جان باختند.

روز گذشته، رئیس اداره کل بهداشت فرانسه ژروم سالومون گفت که در فرانسه، امور به طور پیوسته به سمت اعلام اپیدمی حرکت می کنند. وی خاطرنشان کرد: در اکثریت قریب به اتفاق موارد مرگ، در افراد بالای ۷۰ سال رخ داده است.

مقامات مادرید به منظور تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس، تصمیم به بستن موقت مؤسسات آموزشی گرفتند.

در ایالات متحده، بیش از 750 نفر مبتلا شده اند، مقام اول از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایالت واشنگتن، در مقام دوم نیویورک و در سوم کالیفرنیا جای دارد.

در ایالت متحده، ۲۶ نفر به دلیل بیماری کرونا ویروس، ۲۲ نفر در ایالت واشنگتن و ۲ نفر در ایالت های کالیفرنیا و فلوریدا جان باختند.

۲ مورد فوتی نیز در سوئیس با ۳۷۴ مبتلا به این ویروس گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала