افزایش اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی

© Sputnik / SHAمجلس
مجلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس یازدهم باید برای پیگیری امورات مربوط به اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فارس»، نماینده مجلس ایران اعلام داشت که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برای اولین بار بودجه‌ای در سال جاری تخصیص یافت، اما باید در مجلس آتی نگاهی ویژه‌تر به این موضوع شود.

وی در ادامه افزود:« کاهش آسیب‌های اجتماعی که برای اولین بار بودجه‌ای در سال جاری به آن تخصیص داده شد می‌تواند منجر به بهبود این وضعیت شود هر چند که 2 هزار میلیارد تومانی که سال 98 به آن داده شد رقم کمی بود. مجلس یازدهم باید در راستای وحدت قوا و همکاری با آنها برای رفع مشکلات و به ویژه دغدغه‌های معیشتی و تولید و اشتغال گام‌های اساسی بردارد.

جرم های نتانیاهو: رشوه، فساد و فریب - اسپوتنیک ایران
جرم های نتانیاهو: رشوه، فساد و فریب

مجلس یازدهم باید برای اصلاح قوانین بالادستی و پیگیری امورات مربوط به اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم را انجام دهند.با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی و استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا که کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب محسوب می‌شود باید بتوانیم با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و کریدورهای هوایی حداکثر استفاده را از ترانزیت ببریم.

بهبود محیط کسب و کار و تولید و توزیع اقلام و کالاها در فضای مجازی و عادلانه کردن نظام پرداخت‌ها، توانمندسازی فقرا و محرومین که در برنامه ششم توسعه در آن تاکید شده است، از دیگر موضوعات مهمی است که می‌تواند در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گیرد.

مبارزه با فساد خط قرمز محسوب می‌شود به همین دلیل مجلس یازدهم و دولت در این باره باید اقدامات عملی انجام دهند این در حالی است که قوه قضائیه تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام داده است. ولی باید قوا هم افزایی لازم را برای یکپارچه سازی اقدامات در این بخش انجام دهند. این در حالی است که افکار عمومی در این باره سؤال و ابهام داشته و دغدغه دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала