ترس از کرونا، باعث مرگ 7 نفر در ایران شد

© Depositphotos.com / Ryzhovترس از کرونا، باعث مرگ 7 نفر در ایران شد
ترس از کرونا، باعث مرگ 7 نفر در ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دادستان اهواز از کشته شدن تعدادی از شهروندان به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز گفت: تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا روز گذشته اقدام به خرید الکل غیر خوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که متاسفانه باعث مرگ هفت نفر شد. همچنین تعداد 48 نفر نیز مسموم شده اند که تعدادی از آنان بینایی خود را از دست داده اند که اکنون در بیمارستانهای اهواز بستری و تحت درمان هستند.

فیفا از تعویق برخی از مسابقات مقدماتی جام جهانی خبر داد - اسپوتنیک ایران
فیفا از تعویق برخی از مسابقات مقدماتی جام جهانی خبر داد

معاون دادستان اهواز احتمال فوت تعداد دیگری از افراد مسموم را نیز رد نکرد و گفت: با توجه به گستردگی مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی توسط ایسن افراد احتمال مرگ تعداد دیگری از این افراد وجود دارد. بهترین راهکار برای مببا این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعاییت مسائل بهداشتی است و غیر از این تا کنون هیچ راهکاری به صورت علمی ارائه نشده است.

در شبکه های اجتماعی شایعه شده است که نوشیدن چند بار الکل در روز به خاطر خاصیت ضد عفونی کنندگی آن باعث می شود که باکتری های و ویروس های دهان و مری از بین بروند و با بالا رفتن سطح الکل خون نیز ویروس ها قادر به تکثیر نباشد که این شایعه توسط پزشکان و متخصصان رد شده است.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان 69 نفر ثبت شده است که 16 نفر فوت شده اند. تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر شنبه 17 اسفندماه به پنج هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала