محدودیت در ورود به عربستان بدلیل همه‌گیری کرونا ویروس

© AP Photo / Anmar Khalilمحدودیت در ورود به عربستان بدلیل همه‌گیری کرونا ویروس
محدودیت در ورود به عربستان بدلیل همه‌گیری کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی به دلیل شیوع کرونا ویروس، ورود به این کشور را محدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Saudi Gazette، پادشاهی عربستان سعودی ورود از کشورهایی را که کرونا ویروس در آنها یافت شده است را بدون گواهی عدم وجود این بیماری، ممنوع اعلام می کند.

پیش از این گزارش شده بود که تعداد کل موارد ابتلا به کرونا ویروس در این پادشاهی به پنج نفر رسیده است.

منوعیت ورود اتباع خارجی از ایران به روسیه  - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت ورود اتباع خارجی از ایران به روسیه

این روزنامه به نقل از یک مقام رسمی عربستان سعودی می نویسد: " هرکسی که می خواهد از کشورهایی که تحت تأثیر کروناویروس قرار دارند به عربستان سعودی سفر کند، باید یک گواهی معاینه پزشکی ارائه دهد تا تأیید کند که آنها قبل از ورود به قلمرو (پادشاهی) به این ویروس آلوده نشده‌اند."

علاوه بر این، پادشاهی عربستان سعودی قوانین ورود از امارات، کویت و بحرین را سخت تر می کند. خدمات پذیرش از این کشورها فقط در سه فرودگاه عربستان سعودی ارائه می شوند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-19» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت، 3070 نفر جان باختند و بیش از 55 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 335 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала