تایید سیستم جدید تشخیص سریع کرونا‌ویروس در چین

© Photo / Marijan Murat / dpaتایید سیستم جدید تشخیص سریع کرونا‌ویروس در چین
تایید سیستم جدید تشخیص سریع کرونا‌ویروس در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم تشخیص سریع کرونا‌ویروس در چین مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شین هوآ، اداره ملی کنترل بر تجهیزات پزشکی چین، سیستم جدید آزمایش برای تشخیص کرونا‌ویروس که در آن دریافت نتایج تست پس از 29 ممکن می باشد را تایید کرد.

چگونگی یافتن مراکز تست کرونا در ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران
چگونگی یافتن مراکز تست کرونا در ایران + ویدئو

این سیستم توسط گروهی از محققان به رهبری متخصصان دانشگاه Xiamen ساخته شده است. این می تواند برای تشخیص موارد بالینی، موارد مشکوک به عفونت و غربالگری برای گروههای پرخطر استفاده شود. پزشکان آزمایشات بالینی را در بیمارستانهای ووهان انجام دادند که کانون شیوع COVID-19 بود.

به گفته سازنده، اتحادیه اروپا سیستم آزمایش نامبرده را تصویب کرده است و سه مجموعه در حال حاضر به ایتالیا، اتریش و هلند تحویل داده شده است.

نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-19» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت، 3070 نفر جان باختند و بیش از 55 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 335 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала