اعلام استقبال ایران از هرگونه کمک و مشارکت در مبارزه با کرونا

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران
جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت ایران در بلژیک در بیانیه ای با اشاره به تحریم های فعلی با هدف تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی اعلام کرد که تهران از هرگونه کمک و مشارکت در مبارزه با ویروس استقبال می‌کند.

در بیانیه  سفارت ایران در بلژیک با بیان این که تهران از کمک ها و مساعدتی که تاکنون شده، قدردانی می‌کند؛ آمده است : پزشکان و پرسنل بیمارستانی به رغم تحریم‌های غیرانسانی در همه زمینه‌ها، در خط مقدم مقابله با مهار ویروس کرونا قرار دارند.

 در این بیانیه امده است : از  ۲۰ فوریه (اول اسفند) که شیوع ویروس در ایران با مرگ دو مورد ناشی از کرونا آغاز شد، دولت جمهوری اسلامی ایران تمام منابع تحریم شده خود را برای مهار شیوع این بیماری بسیج کرده است.

در این بیانیه به برخی از اقدامات ایران در دو هفته گذشته اشاره شد که از جمله می توان از تشکیل ۳۰۰ هزار واحد تیم فوریت پاسخگویی،  ایجاد بیمارستان های سیار،  تولید انبوه مواد ضد عفونی کننده و ماسک،  ضد عفونی گسترده خیابان ها و معابر،  کاهش ساعات کار دستگاه های عمومی، صدور دستورالعمل های بهداشتی در نقاط مختلف بازرسی‌های مرزی،  محدودیت‌های مسافرتی در داخل و بین شهرها و لغو سفرهای ریلی و هوایی نام برد.

تعلیق برنامه‌های و ایین های مذهبی، فرهنگی، اجتماعات،  تعطیلی کلیه مدارس و مؤسسات دانشگاهی تا پایان سال جاری ایران (۲۰ مارس ۲۰۲۰)،  همکاری نزدیک با تیم‌های خبره سازمان بهداشت جهانی و چین،   اقدامات مؤثر در برابر احتکار وسایل پزشکی مورد نیاز برای کنترل بیماری، تولید تعداد زیادی از اینفوگرافیک، فیلم‌ها و پادکست‌ها که مردم را در برابر ویروس آگاه می‌کند، از دیگر اقدامات ایران برای مبارزه و مهار این ویروس بوده  است.  

نماینده مجلس خواستار قرنطینه تهران شد - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس خواستار قرنطینه تهران شد

براساس بیانیه سفارت ایران در بلژیک و لوکزامبورگ، به رغم تمام تلاش هایی که انجام شده است، کمپینی مغرضانه و با اهداف سیاسی مبتنی بر انتشار فیلم‌های تایید نشده‌ای در رسانه‌های اجتماعی به راه افتاده است که درصدد تخریب تلاش ها و منفی نشان دادن اقدامات ایران در مبارزه با ویروس کرونا است.

طبق آخرین آمار اعلام شده، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس تازه ترین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала