واکنش ها نسبت به درگذشت حسین شیخ الاسلام به دلیل ابتلا به کرونا

© Fotolia / Leonid Shtandelحسین شیخ الاسلام به دلیل ابتلا به کرونا در گذشت
حسین شیخ الاسلام به دلیل ابتلا به کرونا در گذشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور وزیر امور خارجه و معاون بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب یک قربانی دیگر ویروس کرونا در ایران

دکتر حسین شیخ‌الاسلام، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر ایران در سوریه، دبیرکلی دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیرکلی امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و همچنین سمت‌هایی چون معاون سیاسی و معاون عربی و آفریقا، معاون خاورمیانه و کشورهای مشترک‌المنافع وزیر امور خارجه در سال‌های اخیر و در دوره کوتاهی قائم مقامی وزارت خارجه را در کارنامه داشت، ساعتی پیش در سن 67 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، دار فانی را وداع گفت.

​آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا چهاردهم اسفند به 2 هزار و 922 نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به 92 نفر رسیده است. همچنین 522 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

​سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در 24 ساعت اخیر 2223 نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا شده اند. این ویروس همچنین به کشورهای جدیدی سرایت کرده است. شمار بیشتری نیز براثر این ویروس جان باخته اند.

​ویروس کرونا روز به روز در حال گسترش در نقاط مختلف جهان است. سازمان بهداشت جهانی در گزارش روز 5 مارس خود اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان در سراسر جهان به 93090 افزایش پیدا کرده است. چین به عنوان کانون ویروس بیشترین مبتلا را دارد. تعداد 80422  مبتلا در چین هستند و 12688 نفر هم سهم دیگر نقاط جهان هستند. بعد از چین، کره جنوبی و ایران بیشترین تعداد مبتلا را در جهان دارند و تعداد جانباختگان در این دو کشور از مرز 100 نفر گذشته است و هزاران نفر هم مبتلا شده اند. 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала