ممنوعیت فروش ماسک در حراج اینترنتی

© REUTERS / Aly Songماسک
ماسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن فروش ماسک صورت در حراج اینترنتی «یاهو ژاپن» ممنوع اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی NHK، در ژاپن فروش ماسک صورت در حراج اینترنتی «یاهو ژاپن» ممنوع اعلام شد.

این کالا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور کمیاب شد. از 14 ماه مارس فروش آن از طریق حراج اینترنتی ممنوع می‌شود. پیشتر نمایندگان وزارت بازرگانی و تجارت و صنعت ژاپن از «یاهو ژاپن» خواستند این نوع حراج را ممنوع کند. مقامات محل نگران افزایش قیمت ماسک ها هستند.

لیوانی آب آشامیدنی - اسپوتنیک ایران
آب خوردن به سبک مردم ژاپن +عکس، ویدئو

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 61 کشور جهان، تعداد 8700 مبتلا و 127 نفر فوتی ثبت شده است. تا ظهر روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала