عملیات ضدعفونی کردن بازار بزرگ تهران آغاز شد

© Photo / IRNAعملیات ضدعفونی کردن بازار بزرگ تهران آغاز شد
عملیات ضدعفونی کردن بازار بزرگ تهران آغاز شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهردار منطقه ۱۲پایتخت ایران از آغاز ضدعفونی کردن بازار بزرگ تهران در راستای کنترل شیوع کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی محمد سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر ضدعفونی کردن معابر بازار بزرگ تهران گفت: با همکاری سازمان آتش نشانی  و تفاهم فی مابین مقرر شد که محدوده بازار تهران اعم از محدوده های پیاده و پرتردد ضدعفونی شود.

 وی با بیان اینکه خیابان ۱۵ خرداد، گلوبندک، سیروس،  پامنار، برلن و .... که این روزها به دلیل قرار گرفتن در آستانه سال نو پرتراکم است ضدعفونی می شود گفت: البته گروه های جهادی و بسیج نیز به کمک شهرداری آمده و مقرر شده که اقدام مهم ضدعفونی کردن معابر به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

سعادتی با بیان اینکه در پی شیوع کرونا در تهران مراجعه به بازار تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده اما هنوز هم شاهد تردد وسیع مردم و فعالیت کسبه هستیم، افزود: براساس تفاهم انجام شده مقرر شد که سازمان آتش نشانی به دلیل داشتن تجهیزات و دستگاه های پرقدرت با ابعاد زیاد در معابر اصلی حضور داشته باشد و عوامل شهرداری منطقه ۱۲ نیز در محوری درجه دو اقدام به ضدعفونی کنند.

آخرین آمار کرونا در ایران: ۲۳۴۶ابتلا و ۶۴ فوتی جدید  - اسپوتنیک ایران
ادامه تعطیلی تمام مراکز فرهنگی و هنری در ایران

 شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به این سوال آیا در این طرح پاساز و مراکز خرید در بازار نیز ضدعفونی می شوند یا  نه گفت: اولویت اول ما ضدعفونی کردن محدوده ها و معابر عمومی است اما اگر هیات امنای مراکز خرید درخواست داشته باشند حتما نسبت به این مهم اقدام خواهیم کرد.

پیشتر وزارت بهداشت ایران اعلام کرده بود که تاکنون ۹۲ تن از ایرانیان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار مبتلایان به ۲ هزار و ۹۲۲ تن رسیده است.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала