جاسوسی کارمند پنتاگون برای حزب‌الله

© Fotolia / Serkat Photographyجاسوسی کارمند پنتاگون برای حزب‌الله
جاسوسی کارمند پنتاگون برای حزب‌الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در وزارت دفاع آمریکا کارمندی بازداشت شد که اطلاعات محرمانه نظامی را به خاور میانه انتقال می‌داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « واشنگتن پست»، در وزارت دفاع آمریکا کارمندی بازداشت شد که اطلاعات محرمانه نظامی را به خاور میانه انتقال می‌داد.

این مترجم، کارمند واحد ویژه نیروهای مسلح آمریکا در عراق بود. مریم تامسون 61 ساله به تهدید امنیت ملی آمریکا متهم  شده است. وزارت دادگستری آمریکا مدعی است خانم تامسون که یک زبان‌‏شناس است به اسناد امنیتی فوق محرمانه دولت واشنگتن دسترسی داشته است.به ادعای آنها، وی هنگام حضور در منطقه جنگی اسامی افرادی را که به آمریکا کمک می‏‌کنند را برای یک لبنانی فاش کرده است.

پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اصول اخلاقی پنتاگون برای استفاده از هوش مصنوعی در جنگ

افسران دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا (اف بی آی)، او را بازداشت کرده اند. وی در شهر روچستر در ایالت مینیسوتا آمریکا زندگی می کند. او روز 4 مارس برای نخستین بار در دادگاه منطقه کلمبیا امریکا حاضر شد. جان دیمرز دستیار وزیر دادگستری آمریکا، رفتار ادعایی خانم تامسون را ننگ آور توصیف کرد.

وی در این رابطه گفت:«هنگام حضور او در منطقه جنگی، این ظن وجود دارد که این متهم اطلاعات دفاعی حساس ملی از جمله شامل اسامی افرادی که به آمریکا کمک می کنند را به شهروند لبنانی ارائه کرده است. اگر این موضوع ثابت شد این خیانت به کشور و همکاران است و او مجازات خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала