توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها و راهکارهای ضدعفونی کردن نان +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAدلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید
دلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها که ارتباط مستقیم با تغذیه مردم دارد بسیار ضروری بوده و نقش مهمی در جلوگیری از شیوع کرونا دارد.

به گزارش اسپوتنیک، از مهمترین نکات بهداشتی ضروری در نانوایی‌ها این است که کارکنان نانوایی از ماسک و کلاه مناسب استفاده کنند، مکرر دست‌های خود را بشویند و از علائم شایع ویروس کرونا آگاه باشند و در صورت داشتن علائم بیماری هرگز در نانوایی حضور پیدا نکنند. از ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه نانوایی جلوگیری شود و ضمن اینکه تا حد امکان از تبادل پول نقد خودداری می‌شود، برای اخذ وجه، یک فروشنده جداگانه به کار گرفته شود و به هیچ وجه به این فرد اجازه تهیه و توزیع نان داده نشود.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاه اطلاع رسانی دولت (@pad_dolat) on

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی نیز در خصوص نحوه مصرف نان در منزل عنوان کردند: «اگر نان خریداری شده و حمل شده به منزل آلوده باشد برای اطمینان از سلامت آن باید بدانیم نان قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن ندارد و درجه حرارت پایین حتی فریز کردن در فریزر ویروس‌های موجود در نان را از بین نمی‌برد و تنها راه اطمینان از اینکه نان فاقد آلودگی است، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است. این حرارت دادن به طریق مختلف است؛ استفاده از توسترهای برقی و گازی و استفاده از ماکروویو و در صورت عدم دسترسی، استفاده از ماهیتابه و قابلمه جهت حرارت دادن و گرم کردن نان توصیه می‌گردد.»

View this post on Instagram

. رئیس انجمن تغدیه ایران: ▪️نان‌های سنتی که در نانوایی‌های سنتی تهیه و عرضه می‌شوند درصورت عدم رعایت نکات بهداشتی می‌توانند عامل انتقال بیماری باشند. ▪️خمیر تحت هر شرایطی تهیه شود هنگامی که در تنور قرار می‌گیرد هرگونه آلودگی ویروسی در آن از بین می‌رود و می‌توان گفت نانی که از تنور خارج می‌شود عاری از آلودگی به ویروس کرونا است؛ اما هنگام استفاده و خوردن نان، نگرانی‌ها تازه آغاز می‌شود. ▪️اگر نان آلوده باشد برای اطمینان از سلامت آن باید بدانیم چون نان قابلیت شستشو و ضد عفونی کردن ندارد و درجه حرارت پائین حتی فریز کردن در فریزر ویروس‌های موجود در نان را از بین نمی‌برد، کار کمی مشکل‌تر می‌شود. با توجه به نکات مهمی که به آنها اشاره شد، تنها راه اطمینان از اینکه نان آلوده نیست، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است. ▪️این حرارت دادن به طرق مختلف امکان‌پذیر است. استفاده از توسترهای برقی و گازی و استفاده از ماکروویو و در صورت عدم دسترسی به موارد فوق، استفاده از ماهیتابه و قابلمه جهت حرارت دادن و گرم کردن نان توصیه می‌شود. . #ایسنا #ایسنا_نیوز #کرونا #کرونانیوز #isna #isna_newa

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

گروهی از کاربران نگران انتقال ویروس کرونا در صف‌هایی همچون صف نان هستند و معتقدند با توجه به ازدحام جمعیت و تشکیل صف‌های نانوایی مردم باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و فاصله‌ی خود را با یکدیگر رعایت کنند. این کاربران عنوان می‌کنند در صورتی که از رعایت اصول بهداشتی نانوایی مطمئن نیستید بهتر است از نان‌های بسته بندی صنعتی استفاده کنید.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала