وزارت دفاع روسیه: در ادلب مناطق مستحكم تروریست ها با پایگاه های تركیه یکی شده است

© AFP 2023 / Delil Souleimanوزارت دفاع روسیه: در ادلب مناطق مستحكم تروریست ها با پایگاه های تركیه یکی شده است
وزارت دفاع روسیه: در ادلب مناطق مستحكم تروریست ها با پایگاه های تركیه یکی شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتیجه توافق سوچی درباره سوریه با ترکیه، ادغام مناطق مستحکم تروریست ها با پایگاه های ترکیه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نتیجه یک سال و نیم از توافق سوچی درباره سوریه با ترکیه، ادغام مناطق مستحکم تروریست ها با پایگاه های بازبینی و مشاهده ترکیه بود. 

حمله به ماموران مرزی ترکیه، در نزدیکی مرز ایران - اسپوتنیک ایران
حمله به ماموران مرزی ترکیه، در نزدیکی مرز ایران

به گفته وی، اوضاع در منطقه ادلب، جایی که در نتیجه اقدامات تلافی جویانه ارتش تروریست های سوریه، گروه های تحریر الشام که به فاصله ای امن از حلب رانده شده اند، به "حقیقت" تبدیل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها کشورهای غربی بلکه سازمان ملل نیز در سال 2018 از امضای توافق سوچی در مورد ادلب استقبال کرده است. این ژنرال تعهدات ترکیه را برای مشخص کردن و بیرون راندن تروریست ها از مرزهای خارجی منطقه امن تا عمق 15-20 کیلومتری و تخلیه اسلحه های سنگین در آنجا به عنوان توافق اصلی توافق نامید.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "در عوض، نتیجه تقریبا 18 ماه این توافق، جمع شدن گروههای تروریستی رسماً شناخته شده سازمان ملل "تحریر الشام"، حزب اسلامی ترکستان و همه شبه نظامیان "مخالف معتدل" با شمال بود، در واقع مناطق مستحکم تروریست ها با پست های ترکیه که با توافق مستقر شده اند، ادغام شده اند."

به گفته وی، "حملات و شلیک توپخانه های گسترده به شهرکهای مسکونی همسایه و پایگاه هوایی روسی حمیمیم به صورت روزمره انجام شده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала