مسکو: انتشار اخباری در رسانه ها در مورد تخلفات ایران در تعهدات خود در برابر آژانس اتمی دسیسه است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه پیروی ایران از تعهدات خود در چارچوب آژانس بین المللی انرژِی هسته ای را خاطرنشان ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف ، مدیر اداره منع گسترش سلاح های تسلیحاتی و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایران از تعهدات خود در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی پیروی می کند و  نیازی به صحبت در مورد هیچگونه تخلفی نیست.

آقای یرماکوف گفت:" در هر صورت ، ایران  تعهدات خود در چارچوب  آژانس انرژی هسته ای بین المللی پیروی می کند و بنابراین لازم نیست در مورد هیچگونه تخلفی از طرف ایران صحبت شود. ایران به همکاری تنگاتنگ با آژانس بین المللی انرژی هسته ای علاقه مند است ، این پایه و اساس تمام سیاست های ایران را تشکیل می دهد ".

وی تأکید کرد: "ممکن است گمانه زنی های مختلفی وجود داشته باشد ، اما مسئله اصلی دقیقاً این است که ایران به تعهدات خود در برابر آژانس انرژی هسته ای کاملاً پایبند است".

مدیر کل آژانس انرژی اتمی: ایران برجام را نقض نکرده است - اسپوتنیک ایران
مدیر کل آژانس انرژی اتمی: ایران برجام را نقض نکرده است

اوایل سه شنبه ، رویترز با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که  متن آن در دسترس خبرنگاران بود ، گزارش داد که ذخایر اورانیوم دارای غنای اندکی ایران از یک تن فراتر رفته است. براساس این سند ، از تاریخ 19 فوریه ، ذخایر اورانیوم کم غنی شده ایران به 1020 کیلوگرم رسیده است. طبق توافق نامه پیشین ، این حد 202.8 کیلوگرم است.

به دنبال آن رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به عدم دریافت اطلاعات درخواستی از ایران انتقاد کرد.

رافائل گروسی با بیان اینكه ایران اطلاعات درخواستی این آژانس را ارائه نمی دهد، تأكید كرد كه این کشور در صورت عدم همکاری با سازمان، خطر تحریک بحران را بر عهده می گیرد. 

وی گفت: "ما از ایران اطلاعات خاص و دسترسی را درخواست کردیم، اما اطلاعات درخواستی را دریافت نکردیم ... ما اصرار داشتیم و علی رغم تمام تلاش های ما نتوانستیم (اطلاعات ) را دریافت کنیم ، ... و این امر توانایی آژانس را برای انجام کار خود محدود می کند."

گروسی خاطرنشان كرد: "من صمیمانه امیدوارم كه ایران به درخواست ما گوش دهد، و همچنین صدای جامعه بین الملل در هیئت مدیره (آژانس بین المللی انرژی اتمی) را در نظر بگیرد و باید بداند كه همکاری با ما به نفع خود این کشور است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала