افزایش تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا

© REUTERS / Marzio Tonioloافزایش تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا
افزایش تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته رئیس حفاظت مدنی ایتالیا تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، آنجلو بورلی، رئیس حفاظت مدنی ایتالیا اظهار داشت: تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا در روز از ۷۹ نفر به ۱۰۷ نفر افزایش یافته است، تعداد کل مبتلایان نیز بیش از ۳ هزار نفر است.

قلب ایران در ووهان می‌تپد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
قلب ایران در ووهان می‌تپد

بورلی تصریح کرد: با بهبود یافتگان شروع می کنیم، در یک روز تعداد آنها به ۱۱۶ نفر رسید که در نتیجه تعداد کل این افراد به ۲۷۶ نفر افزایش یافت. تعداد قربانیان نیز ۲۸ مورد افزایش یافته و به ۱۰۷ نفر رسیدند.

براساس داده های منتشر شده از خدمات حفاظت مدنی ایتالیا، تعداد کل موارد ابتلا ۲۷۰۶ نفر افزایش یافته و به ۳۰۸۹ نفر رسیده است. بیش از نیمی از این موارد یعنی ۱۸۲۰ نفر در لمباردی ثبت شده‌اند.

بورلی تأکید کرد که تعداد بهبود یافتگان در روز ۷۲.۵ درصد افزایش یافته است که بیشترین افزایش در چند روز گذشته بوده است. وی افزود: ۱۳۴۶ نفر با علائم در بیمارستان بستری شده اند، ۱۰۶۵ نفر در ایزوله خانگی هستند.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۹ نفر جان باخته اند. ایران با یکهزار و ۵۰۱ ابتلا با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد،  کره جنوبی با ۴ هزار و ۳۳۵ مورد و ایتالیا با یکهزار و ۷۰۴ مورد به شمار می رود. استان تهران نیز با ثبت ۱۷۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала