راه حل دانشمندان ایتالیایی برای مقابله با ویروس کرونا

© AFP 2023 / STRراه حل دانشمندان ایتالیایی برای مقابله با ویروس کرونا
راه حل دانشمندان ایتالیایی برای مقابله با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اجتناب از آغوش کشیدن و بوسیدن راه حل مقابله با کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، جیووانی ریتزا، رئیس بخش بیماری‌های عفونی انستیتوی عالی درمان در ایتالیا اعلام نمود که تغییر در رفتارهای اجتماعی به ویژه اجتناب از بوسیدن و بغل کردن می تواند به مهار شیوع ویروس کرونا در کشور کمک کند. 

سازمان بهداشت جهانی به ایران در مبارزه با کرونا کمک می کند - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی به ایران در مبارزه با کرونا کمک می کند

این دانشمند ایتالیایی گفت: "ما باید اقدامات پرهیز اجتماعی را رعایت کنیم."

جیووانی ریتزا معتقد است که باید جمعیت را به اجرای رفتارهای" اجتماعی" عادت دهیم . این دانشمند به ویژه از شهروندان می خواهد که یکدیگر را نبوسند و بغل نکنند تا از بیماری کرونا جلوگیری شود. 

این متخصص توضیح داد: "ما باید ویروس را متوقف کنیم."

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند. ایران با یکهزار و 501 ابتلا با 66 فوتی و 291 بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با 80 هزار و 26 مورد،  کره جنوبی با 4 هزار و 335 مورد و ایتالیا با یکهزار و 704 مورد به شمار می رود. استان تهران نیز با ثبت 170 نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала