آتش نشانی تهران نبرد با کرونا را شروع کرد

CC BY 4.0 / IRNA / آتش نشانی تهران نبرد با کرونا را شروع کرد
آتش نشانی تهران نبرد با کرونا را شروع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در قالب طرح مبارزه با کرونا، 100 تیم آتش نشانی در تهران با تجهیزات کامل فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اعلام کرد:‌ به منظور مقابله با ویروس کرونا 100 تیم آتش نشانی وارد مرحله پاکسازی اماکن عمومی در پایتخت شده اند. همه میادین، فروشگاه های پرتردد، ایستگاه های مترو و اتوبوس، محل های اسکان کارگری، سرویس های عمومی و مبلمان شهری تا عبور از بحران به صورت روزانه ضدعفونی می شوند. این تیم ها به صورت 6 نفره از امروز (سه شنبه) مشغول پاکسازی اماکن عمومی تحت پوشش شهرداری تهران شده اند.

ويروس كرونا می تواند فرد را حتی بعد از معالجه دوباره مبتلا كند+ویدیو - اسپوتنیک ایران
ويروس كرونا می تواند فرد را حتی بعد از معالجه دوباره مبتلا كند+ویدیو

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز گفت: یکی از برنامه های ثابت این سازمان، تمیز و ضدعفونی کردن ایستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی است که معمولا روزهای جمعه هر هفته به این کار اختصاص داشت. از زمانی که تهران درگیر ویروس کرونا شد، اقدامات بهداشتی و ضدعفونی ایستگاه‌ها به صورت جدی تری در دستور کار قرار گرفته و فاصله زمانی بین ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و تجهیزات کاهش پیدا کرده است. همچنین تمامی 131 ایستگاه آتش نشانی شهر تهران به وسایل بهداشتی همچون ژل های ضدعفونی کننده مجهز شده است.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند. ایران با یکهزار و 501 ابتلا با 66 فوتی و 291 بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با 80 هزار و 26 مورد،  کره جنوبی با 4 هزار و 335 مورد و ایتالیا با یکهزار و 704 مورد به شمار می رود. استان تهران نیز با ثبت 170 نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала