افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۳۶ نفر

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۳۶ نفر
 افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۳۶ نفر
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به کروناویروس در ایران طی یک شبانه روز از ۱۵۰۱ نفر به ۲۳۳۶ نفر رسید و تعداد فوت شدگان نیز ۷۷ نفر و کسانی که درمان شده اند ۴۳۵ نفر اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران گفت: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۷۷ نفر رسیده است. براین اساس حدود ۴۳۵ نفر بهبود یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: استان های گیلان، قم و تهران در صدر درگیری هستند اما روند ابتلا در قم به ثبات رسیده است؛ در سایر استانها نیز به صورت تک گیر موارد ابتلا داریم.

رییسی افزود: تا کنون بیش از ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست کرونا داده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۶ نفر مثبت قطعی شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هیئتی از سازمان جهانی بهداشت و ۲ کارشناس از کشور چین به ایران آمدند و درباره نوع غربالگری، تشخیص و درمان بحث های فنی را مطرح کردیم و تبادل اطلاعات داشتیم. همچنین درباره رفتار در مبادی مرزی و خدمات در منزل و ایزولاسیون و درمان برای بیماران با داروهای جدید به بحث پرداختیم.

او در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون شبکه آزمایشگاهی ما به ۲۴ رسیده است، گفت: در هر استان یک بیمارستان ویژه برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته ایم و همه استان‌ها آزمایشگاه در مراکز استان دارند.

رییسی بیان داشت که ۱۲۰۰ آزمایش در انستیتو پاستور انجام می‌شود و افزود: با راه اندازی آزمایشگاه‌ها دیگر نمونه‌ای در صف نخواهد ماند، اما برای تایید کشوری نمونه از آزمایشگاه استانی به انستیتو پاستور ارسال می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نحوه تدفین بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: دستورالعمل تدفین مبتنی بر مبانی شرعی خواهد بود . تمام موارد بررسی شده و بحث حفاظت فردی برای افرادی که امر تدفین را به عهده دارند نیز در نظر گرفته شده است.

رییسی بارزترین علائم مراجعه افراد به مراکز درمانی را تشریح کرد و توضیح داد: فرد با تنگی نفس و بدن درد به بیمارستان مراجعه می‌کند و پزشک با توجه به بیماری زمینه‌ای فرد را در صورت نیاز بستری می‌کند و پس از سی تی اسکن فرد تحت درمان قرار می‌گیرد.

او درباره اکیپ های اعزامی به منازل گفت: تیم بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به خانه افراد مبتلای قطعی یا فوت شده برای ضدعفونی و گندزدایی مراجعه می‌کنند هم چنین افراد مشکوک را شناسایی می‌کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم خدماتی که از مراکز بهداشتی دریافت می‌کنند مثل واکسیناسیون و مراقب از مادران باردار را متوقف نکنند.

رییسی با اشاره به اینکه اهدای خون در شرایط کنونی خطری ندارد، توضیح داد: اهدای خون با حفاظت لازم صورت می‌گیرد؛ مردم همیشه نشان داده اند که در بحران‌ها بیماران را تنها نمی‌گذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала