کرونا در آمریکا 6 قربانی گرفت

© Fotolia / Wasin Pummarinنمای شهر واشنگتن
نمای شهر  واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه موارد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در ایالت واشنگتن به ثبت رسیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، مقامات بهداشتی آمریکا با اعلام  4 مورد دیگر مرگ بر اثر ابتلا به کروناویروس، تعداد فوتی ها را 6 نفر اعلام کردند که همه آنها در ایالات واشنگتن بودند.

در ایالت واشنگتن پس از اعلام فوتی‌های جدید حداقل 45 مدرسه از بیم شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. به گزارش سایت نامبرده، اقدامات تشخیصی لازم برای ثبت موارد ابتلا به کرونا را دیر آغاز کرده است.مقام‌های بهداشتی آمریکا آمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور را تاکنون 96 تن اعلام کرده‌اند که 21 مورد آن جدید است.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
آیت الله خامنه ای: آمریکا از مقاومت تهران در برابر واشنگتن عصبی شده است

یکی از دانشمندان فدرال آمریکا از احتمال آلودگی در آزمایشگاهی در آتلانتا خبر داده است که بر طبق گفته او دولت آمریکا کیت‌های تشخیص کرونا را در آنجا ساخته است.هنوز مشخص نیست که آلودگی احتمالی در آزمایشگاه آتلانتا چه نقشی در تاخیر یا ایجاد مشکل برای آزمایش ویروس داشته است.

تا چندی پیش، فقط افرادی که یا به تازگی به چین سفر کرده بودند و یا با افراد مبتلا به ویروس ارتباط نزدیکی داشتند در آمریکا تحت آزمایش ویروس کرونا قرار می گرفتند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 61 کشور جهان، تعداد 8700 مبتلا و 127 نفر فوتی ثبت شده است. تا ظهر روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала